نسخه چاپی

استعفای اجباری یك مدیر سینمایی به جرم تخصص و تعهد!

یك مدیر سینمایی تنها ۱۲ روز پس از انتصاب و به جرم حزب‌اللهی بودن و داشتن تخصص، مجبور به بركناری شد!

به گزارش نما به نقل از کیهان، دکتر شهاب اسفندیاری که دو هفته قبل با حکم محمدرضا جعفری جلوه (رئیس بنیاد سینمایی فارابی) به سمت معاونت فرهنگی این بنیاد منصوب شده بود، روز یکشنبه از این سمت استعفا داد. استعفای این مدیر در مدتی بسیار کوتاه موجب شگفتی و غافلگیری شد. اما خیلی زود مشخص شد که اسفندیاری مجبور به استعفا شده است.

نکته در خور تأمل این است که شهاب اسفندیاری از معدود مدیران سینمایی است که از تخصص و تحصیلات سینمایی برخوردار است. او علاوه بر داشتن تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد سینما، دارای مدرک دکترای مطالعات فیلم از دانشگاه بیرمنگام انگلستان است و البته از این نظر، هماهنگی چندانی با سایر مدیران فرهنگی و سینمایی دولت ندارد. چون اغلب این مدیران، فاقد تخصص و تحصیلات قابل توجهی هستند.

اما شنیده‌ها حاکی است که جعفری جلوه از سوی مقامات بالاتر تحت فشار قرار گرفته تا به خاطر حمایت شهاب اسفندیاری از رقیبان حسن روحانی در جریان انتخابات اخیر، اقدام به برکناری او نماید.

همچنان که اسفندیاری در نامه استعفای خودش خطاب به محمدرضا جعفری جلوه، رئیس بنیاد سینمایی فارابی نوشته است: «ترجیح می‌دهم با تقدیم استعفای خود زمینه را برای عبور شما از این وضعیت بغرنج فراهم کرده و عرصه را برای حضور فردی باب طبع اولیای امور باز کنم... از فردای صدور حکم – همان‌گونه که پیش‌بینی کرده بودم - موانع و حساسیت‌‌ها آشکار شد و لذا طی مشورت با جنابعالی ترجیح دادیم تا زمان روشن شدن تکلیف برخی موارد، برنامه‌ معارفه به تعویق بیفتد که این وضعیت تا امروز ادامه یافته است. اکنون از طرفی هنوز پاره‌ای موانع و ابهامات پابرجاست و از طرف دیگر به واسطه‌ این انتصاب، فشارهایی از سطوح و جوانب مختلف بر جنابعالی وارد آمده است که امکان همکاری در فضا و مناسباتی مطلوب - آن گونه که دوازده سال پیش داشتیم- را منتفی می‌سازد.»

اقدام دست اندرکاران در مجبور کردن یک مدیر متعهد و متخصص در حالی است که مدیران فرهنگی و سینمایی طی هفته‌های اخیر حمایت‌های گسترده‌ای از برخی هنرمندنماهای تاریخ مصرف گذشته نموده‌اند و حتی مسئله فرعی و بی‌اهمیتی چون لغو امتیاز یک ناشر آثار مستهجن و ضد دین را به صدر امور فرهنگی آوردند!

۱۳۹۲/۱۰/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...