نسخه چاپی

كار كردن برای رضای خدا نقطه اتصال میان شهدای كربلا و دفاع مقدس است

برای چهارمین سال متوالی اربعین با شهدا در روز اربعین حسینی در گلزار بهشت رضای مشهد مقدس برگزار شد.

به گزارش نما به نقل از فرهنگ نیوز ، برای چهارمین سال متوالی اربعین با شهدا در روز اربعین حسینی در گلزار بهشت رضای مشهد مقدس برگزار شد.

ابتدا مزار شهدا با حضور خانواده شهدا معطر به گلاب ناب، گردید و سپس برنامه در خیمه‌گاه با قرائت زیارت اربعین ادامه یافت.

 1.jpg

 در ادامه برنامه راوی جبهه و جنگ، آقای دلبریان، به‌بیان خاطرات خود پرداختند. از نکات بارز برنامه، پیوند میان شهدا و اربعین بود. همچنین مصادف‌شدن این ایام با سالروز عملیات کربلای 4، شور و حال خاصی به فضای معنوی بهشت رضای مشهد مقدس بخشیده بود چراکه در این عملیات غواص‌های ما، همچون یاران امام حسین (ع)، به شهادت می‌رسیدند و نیروهای عراقی نمی‌گذاشتند غواصی زنده از آب بیرون بیاید.

دلبریان ضمن پر رنگ نمودن پیوند میان کربلای ایران و واقعه عاشورای یادآور شدند: عاشقان امام حسین ع در این گلزار شهدا آرمیده اند.عده ای با پای خود مرگ را در آغوش گرفته‌اند و عده‌ای برحسب مسائلی مرگ به سراغشان آمده است. شهدا انتخاب کردند که انتخاب شدند. برخی با مرگ زندگی‌شان تمام می‌شود؛ اما عده‌ای هستند که زندگی‌شان ادامه دارد. این مهم است که آنان چه‌کسانی هستند. شهدا اینگونه بودند. به‌هرجهت مرگ به‌سراغ همه انسان‌ها می‌آید و همه دیر یا زود خواهیم مرد.

2.jpg

 ایشان از همه درخواست کردند تا تاریخ شهدا و اهل بیت (ع)، را ملموس‌تر برای مردم و جوانان مطرح کنند و نمتذکر شدند: نباید فکر کرد که شهدا با احساسات به جبهه رفته‌اند؛ بلکه آنان با اعتقادات‌شان رفتند و شهید شدند.شهدایی بودند که با سن و سال کم و با وجود آنکه در رفاه کامل بودند، به جبهه رفتند. باید در این مهم تأمل کرد که چه شد آنان به همه لذت‌های دنیایی پشت پا زدند.

این راوی جبهه و جنگ با یادآوری اینکه شهدا مخلص بودند اظهار داشت: وقتی انسان برای خدا کار کند برایش مهم نیست که در چه‌مقام و منصبی، او را بگذارند. شهدا اینگونه بودند، در هر لحظه ممکن بود که به فردی بگویند، جایگاه متفاوتی از قبل داشته باشد. آن‌ها هیچ وقت چون‌و‌چرا نمی‌کردند و برای بدست‌آوردن مقام تلاش نمی‌کردند. چون برای خدا کار می‌کردند.

وی با طرح این سوال که آیا یاد مرگ زندگی را می‌میراند یا یاد زندگی (زندگی مادی)، پاسخ داد: اگر دادگاه‌های خانواده را ببینید، متوجه می‌شوید که یاد مرگ باعث این اتفاقات ناگوار نمی‌شود.

3.jpg 

 ایشان تأکید کردند که خانواده و مردم، جوانان را با یادمرگ مأنوس کنند و همینطور انجام‌دادن کار، فقط برای خدا.

دلبریان با بیان‌ این نکته که اگر بروید و برای خدا کار کنید امداد الهی به سراغتان می‌آید، تصریح کرد: اگر در زندگی مشترک، به‌خاطر خدا گذشت کنید، خدا مهر و محبت شما را در دل همسرتان می‌اندازد.

این راوی جبهه و جنگ در پایان تاکید کردند که قله فرهنگ عاشورا، کار کردن برای خدا است و این امر نقطه اتصال میان کربلا و این شهدا (شهدای هشت سال دفاع مقدس) است.

۱۳۹۲/۱۰/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...