نسخه چاپی

مشكلات حوضه آبریز زاینده‌رود به كجا رسید؟

جلسه شورایعالی آب ظهر امروز به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور و با موضوع " بررسی مسائل و مشكلات حوضه آبریز زاینده رود" برگزار شد.

به گزارش نما؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، جلسه شورایعالی آب ظهر امروز به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور و با موضوع " بررسی مسائل و مشکلات حوضه آبریز زاینده رود" برگزار شد.
جهانگیری در این جلسه با بیان اینکه بحران آب و موضوع محیط زیست به دو مسئله کلیدی و مهم در کشور تبدیل شده است، گفت: برای حل مشکلات و نگرانیها در این موارد، ضمن پیگیری کارهای در دست اجرا، باید برنامه و راهکاری جدی تر و فراتر از موضوعات جاری را در دستور کار قرار دهیم.
معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به طرحهای پیشنهادی برای حل بحران آب كشور اظهار داشت: باید بررسیهای دقیقی انجام شود تا مشخص شود که آیا انتقال آب از کشورهای دیگر قابل تحقق است یا خیر.
وی افزود: باید طرحهایی قابل اجرا و قابل تحقق تدوین شود تا بتوان برای آن سرمایه‌گذاری کرد و در بودجه سالانه به آن اعتبار تخصیص داد.
جهانگیری با اشاره به اینکه کمبود آب و بحران این مایه حیاتی موجب برخی فشارها و مشکلات در جامعه و به خصوص در استانهای مبتلا به این بحران می‌شود، خاطرنشان کرد: باید برای رفع این معضلات و برای انسجام ملی تدبیری اندیشیده شود تا میزان بروز اینگونه مسائل به حداقل ممکن کاهش یابد.
در این جلسه که وزرای نیرو و جهاد کشاورزی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و استانداران اصفهان، چهارمحال بختیاری، یزد و خوزستان نیز حضور داشتند گزارشی از وضعیت منابع و مصارف زاینده‌رود، مسائل و چالشهای آن و همچنین انتظارات و اقدامات مورد نیاز برای آینده ارائه شد.
در این نشست همچنین مشکل و معضلات زاینده رود از زوایای مختلف مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و پیشنهادات و راهکارهایی برای برون رفت از شرایط بحران پیشنهاد شد.

۱۳۹۲/۱۰/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...