نسخه چاپی

جزئیات دیدار توكلی با سفیر استرالیا

عضو كمیسیون برنامه و بودجه مجلس در دیدار سفیر استرالیا در تهران گفت: مجلس آمادگی گسترش روابط خود با استرالیا در همه زمینه‌های مورد علاقه طرفین براساس احترام متقابل را دارد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم،احمد توکلی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در دیدار با "جرالد پال فلی" سفیر استرالیا در تهران با اشاره به ظرفیت بالای منابع طبیعی و قابلیت‌های صنعتی فراوان ایران و استرالیا به منظور گسترش مبادلات دوجانبه، گفت: منابع طبیعی غنی و پیشرفت‌های جدید ایران بستر مناسبی برای گسترش هر چه بیشتر روابط دو کشور فراهم آورده است.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی آمادگی گسترش روابط خود با استرالیا در همه زمینه‌های مورد علاقه طرفین براساس احترام متقابل را دارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه با اشاره به توافق هسته‌ای کشورمان در ژنو با کشورهای عضو گروه 1+5، گفت: توافق ژنو نه تحت تأثیر تحریم‌های غیرعادلانه غرب، بلکه در راستای شفافیت فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و با تأکید بر حقوق مسلم ملت ایران حاصل شده است.

توکلی تصریح کرد: تمام طرف‌های این توافق باید با حسن نیت، احترام متقابل و از موضع برابر جهت اجرای این توافق گام بردارند.

وی با اشاره به تحولات کنونی سوریه و مواضع کشورهای غربی در قبال این تحولات، اضافه کرد: رفتار برخی از کشورهای غربی در قبال تحولات منطقه به ویژه سوریه دچار تناقض و ابهام است.

همچنین،"جرالد پال فلی" سفیر استرالیا نیز در این دیدار، گفت: استرالیا برای تبادل دیدگاه‌ها و استمرار گفت‌وگوهای میان مقامات ایران و استرالیا در جهت گسترش روابط تجاری و اقتصادی فی‌مابین آمادگی دارد.

وی با اشاره به توافق کشورمان با گروه 1+5 نیز، اظهار داشت: توافق فعلی یک حرکت به سمت جلو است که باید طرفین از این فرصت که دیپلماسی برای آنها به وجود آورده است در جهت منافع خود و منطقه نهایت استفاده را ببرند.

۱۳۹۲/۱۰/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...