نسخه چاپی

هدفمندی‌ یارانه‌ها "میدان مین"نبود

معاون اجرایی احمدی‌نژاد در دولت دهم با بیان اینكه هدفمندی یارانه‌ها از افتخارات احمدی‌نژاد و دولت وی بوده است،گفت: متاسفانه عده‌ای همه فن حریف شدند و در همه زمینه‌ها اظهارنظر می‌كنند؛ متاسفم كه خدمت به مردم را میدان مین تلقی می‌كنند.

به گزارش نما؛ حمید بقایی معاون اجرایی محمود احمدی‌نژاد در دولت دهم در واکنش به اظهارات اکبر ترکان مشاور رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه طرح هدفمندی یارانه‌ها با شکست مواجه شده است، گفت: من از اینگونه اظهارنظرها تعجب می‌کنم. هدفمندی یارانه‌ها که در زمان احمدی‌نژاد برنامه‌ریزی شد با مصوبه مجلس و تائید شورای نگهبان همراه بود و کمیسیون‌های مختلف مجلس بر اجرای آن اتفاق‌نظر داشتند.
وی افزود: طرح هدفمندی یک قانون است بنابراین وقتی قانون باشد و هر شخصی بیایید و بگوید که نمی‌توانیم آن را اجرا کنیم و یا اینکه این طرح با شکست مواجه شده است؛ مواجه و مصداق زیرپا گذاشتن قانون است.
معاون پشتیبانی دانشگاه ایرانیان با انتقاد از اظهارات مشاوران رئیس‌جمهور بر اساس آنچه وی آن را سیاه‌نمایی اقدامات دولت گذشته می‌نامد، افزود: هدفمندی هم در سطح دنیا و هم در داخل مورد قبول واقع شده است و اکثریت مردم از آن راضی هستند و اینکه شخصی مثل ترکان بگوید آن را قبول ندارم به تفکرات کارگزارانی‌اش بر می‌گردد که اعتقاد به نظام سرمایه‌داری مبتنی بر بازار آزاد دارند که در همه جای دنیا این تفکر منسوخ شده است.
بقایی با بیان اینکه هدفمندی یارانه‌ها از افتخارات شخص محمود احمدی‌نژاد و دولت وی بوده است،افزود: هدفمندی یارانه‌ها حاصل کارهای شبانه‌روزی بود و اینکه برخی این روزها مطرح می‌کنند که به مردم کالا بدهیم نیز تکرار مکررات است. چرا به مردم کالا بدهیم؟، دولت به مردم پول می‌دهد و مردم باید خودشان مدیریت هزینه را بر عهده بگیرند و حق نداریم برای مردم تصمیم بگیریم.
وی در این ارتباط خاطرنشان کرد: ما تجربه دادن کالای یارانه‌ای را داشته‌ایم و دیدیم که چه فسادهایی را نیز به وجود می‌آورد. معتقدم که پرداخت یارانه‌ها به صورت نقدی هم بار هزینه‌های دولت را کاهش می‌دهد و هم خود مردم بر چگونگی مصرف آن تصمیم می‌گیرند و امروز اکثریت مردم از آن راضی هستند اما اینکه مشاوران آقای روحانی آن را قبول ندارند فکر می‌کنم به تفکرات کارگزاری‌شان بر می‌گردد.
معاون پشتیبانی دانشگاه ایرانیان در بخش دیگری از گفت‌وگویش با اشاره به تعبیر حسام‌الدین آشنا از هدفمندی‌ یارانه‌ها به میدان مین، گفت: متاسفم که خدمت به مردم را میدان مین تلقی می‌کنند. این عزیزان باید تفکرات خود را درست کنند. متاسفانه عده‌ای همه فن حریف شدند و در همه زمینه‌ها که به آنها ارتباط ندارد اظهارنظر می‌کنند. هدفمندی افتخار دولت محمود احمدی‌نژاد است و به نوعی یک تصمیم‌گیری استراتژیک برای کشور بود.
بقایی در بخش پایانی سخنانش دلیل افزایش قیمت‌ها در دولت محمود احمدی‌نژاد را تحریم و سوءاستفاده برخی بانک‌های خصوصی از وضعیت بازار ارز عنوان و خاطرنشان کرد: علت افزایش قیمت‌ها ارتباط چندانی به هدفمندی نداشته است چرا که هدفمندی در سال 89 اجرا شد. هدفمندی ثمرات بسیار مفیدی را در برخی حوزه‌ها بخصوص در بخش تامین نان و صرفه‌جویی در آن و میزان مصرف بنزین داشته است.

۱۳۹۲/۱۰/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...