نسخه چاپی

پشت پرده جنگ سایبری ایران و اسرائیل

حملات اخیر رژیم صهیونیستی، آمریكا و انگلیس به زیرساخت‌های سایبری ایران در واقع نوعی واكنش انفعالی به حملاتی است كه اخیراً به زیرساخت‌های خود آنها انجام شده است.

به گزارش "ایران هسته‌ای"، کارشناسان مطلع می‌گویند که نبرد سایبری ایران و ائتلاف آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی اخیراً شدت گرفته است.

پس از حمله ناکام اخیر به زیرساخت‌های سایبری وزارت نفت، مشخص شد که تیمی مشترک از آمریکا، انگلستان و رژیم صهیونیستی پشت سر این حملات قرار دارند.

یک کارشناس مطلع در این زمینه گفت: بیش از ۶ ماه است که ایران تقریباً هر روز یک حمله بزرگ سایبری را خنثی می‌کند. این آمار به جز حملات کوچکی است که بدون مداخله نهادهای پدافندی رسمی و از جانب مسئولان انفورماتیک دستگاه‌ها به طور مستقیم خنثی می‌شود.

وی اضافه کرد: اگر تلاش فراوانی برای پوشاندن رد این حملات از جانب مهاجمان انجام شده ولی هم اکنون مستندات کارشناسان ایرانی درباره دو موضوع کامل است: اول اینکه این حملات از جانب بخش‌های ویژه عملیات سایبری در ارتش و دستگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی با اطلاع کامل دولت هدایت می‌شود و دوم، آمریکا و انگلستان امکانات تکنولوژیک خود را به طور کامل در اختیار این پروژه قرار داده‌اند به طوری که NSA (آژانس امنیت ملی آمریکا) که نهاد ملی شنود و عملیات سایبری در این کشور است، بخش ویژه‌ای برای حمله سایبری به ایران ایجاد کرده و MI۵ (سرویس امنیت داخلی انگلستان) هم کارشناسان و تجربیات خود را در اختیار این رژیم قرار داده است.

آنچه این کارشناس حمله سایبری نامیده در واقع مجموعه‌ای عملیات نرم افزای (و در موارد معدودی سخت افزاری) است که شبکه‌های مختلف ذخیره یا تبادل اطلاعات در ایران را هدف گرفته است.

نخستین بار دو هفته پیش این موضوع توجه عمومی در ایران را به خود جلب کرد، یعنی زمانیکه برخی منابع اعلام کردند رمزهای ورود ۳ میلیون کارت بانکی ایرانی هک و افشا شده است.

اگر چه این موضوع اختلال جدی در عملیات بانکی کاربران ایرانی ایجاد نکرد ولی به مدت یکی دو روز فضایی ملتهب بین شهروندان ایرانی ایجاد شد.

اخیراً نیز در هفته گذشته منابع خارجی اعلام کردند که سرورهای وزارت نفت ایران مورد حمله قرار گرفته است.

در حالیکه خبرگزاری‌های غربی این شایعه را دامن می‌زدند که احتمال دارد این حمله صادرات نفت ایران را مختل کند، مسئولان وزارت نفت اعلام کردند هیچ کدام از شبکه‌های اصلی این وزارتخانه آسیب ندیده است.

یک کارشناس مطلع در این باره گفت: در ۶ ماه گذشته ما با یک تغییر رویکرد در حملات سایبری غرب مواجه بوده‌ایم. تاپیش از این ارسال بدافزار به تاسیسات هسته‌ای و نظامی ایران اصلی ترین مصداق عملیات سایبری بود اما اکنون حمله به بخش‌های دولتی که متولی خدمت رسانی به مردم یا اداره کننده گلوگاه‌های اقتصادی هستند، در دستور کار دشمن قرار گرفته است.

این کارشناس اضافه کرد: رویکرد حاکم بر عملیات سایبری هم مانند رویکرد حاکم بر تحریم‌ها تغییر کرده است. قبلاً هدف کند کردن برنامه‌های هسته‌ای و نظامی ایران بود اما اکنون هدف ایجاد اختلال در امور جاری کشور و تولید نارضایتی در مردم است.

این کارشناس که در جریان جزئیات قرار دارد، سپس به مشکلات و محدودیت‌های کشورهای غربی در انجام مستمر این عملیات‌ها اشاره کرد و گفت: غربی‌ها مشکلات جدی دارند. اولین مشکل آنها این است که بسیاری از تاسیسات حیاتی ایران به صورت آفلاین، بدون اتصال به اینترنت و اصطلاحاً خارج از شبکه اداره می‌شوند بنابراین دسترسی به آنها از طریق عملیات اینترنتی بسیار دشوار و بلکه غیر ممکن است و هکرها یا باید توسط عامل انسانی بدافزار را وارد شبکه کنند یا اینکه فقط قادر خواهند بود پایگاه‌های خبری و اطلاع رسانی شرکت‌هایی مانند شرکت ملی نفت ایران را هک کنند که هیچ اطلاعات حیاتی روی آن وجود ندارد.

این کارشناس، محدودیت دوم را اطلاع دشمن از توان مقابله به مثل ایران خواند و گفت: این نکته مهم است که توجه شود حملات اخیر رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس به زیرساخت‌های سایبری ایران در واقع نوعی واکنش انفعالی به حملاتی است که اخیراً به زیرساخت‌های خود آنها انجام شده است؛ عملیات‌هایی که طیفی وسیع از نتایج از هک اطلاعات نظامی تا حساب‌های بانکی را در پی داشته است.

لازم به ذکر است که آمریکا ایران و چین را مسئول این حملات می‌داند.

۱۳۹۱/۲/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...