نسخه چاپی

تلف شدن یك جانور نادر به دست چوپانان+عكس

عکس خبري -تلف شدن يك جانور نادر به دست چوپانان+عکس

در اثر ناآگاهی چوپان محلی روستای عباس آباد استان مركزی یك سیاه گوش ماده تلف شد.

به گزارش ایسنا، در كوه‌هاي منطقه پير حيدر بخش خرقان شهرستان زرنديه استان مركزي واقعه دلخراشي روي داد كه دل همه دوستداران و طبيعت دوستان ايران را به درد آورد.

چند چوپان محلي روستاي عباس آباد كه گوسفندان را به دامنه كوه برده بودند در يكي از صخره ها در نزديكي خود متوجه حيواني شبيه پلنگ و يوزپلنگ مي شوند. بلافاصله به كمك يكي از چوپانان و ۵ سگ گله حيوان را به محاصره در آورده و در يك نبرد نابرابر سياه گوش (لينكس) ماده به دست سگه هاي گله از پاي در آمده و تنها نصيب اين چوپانان ناآگاه گرفتن چند عكس يادگاري از آنها مي شود.

بقاياي اين حيوان زيبا و شاهكار آفرينش هم اكنون براي تاكسيدرمي به تهران ارسال شده و مهندس طالبي (رييس محيط زيست زرنديه) و همكاران پس از اين واقعه به حفاظت شديد از منطقه به كمك اهالي و دوستداران محيط زيست برآمده اند.

تاكنون هيچ اثري از اين گربه در استان مركزي و مناطق مجاور تاكنون ثبت نشده بود.

«سیاه گوش» از گونه گربه‌سانان است که ظاهری زیبا دارد. نام علمي اين حيوان Felis lynx بوده و دارای پاهای بلند، دم کوتاه و پشمالو با موهای بلند ریش مانند است. این حیوان در انتهای بیرونی گوش‌های خود به طول چهار سانتیمتر موهای بلند مشکی دارد و به همین دلیل به سیاه گوش شهرت یافته است.

سیاه گوش پستانداري است که در هر زایمان سه تا چهار توله به دنیا می‌آورد و فصل جفتگیری آن اوایل زمستان بوده و دوران حاملگی‌اش ۷۰ روز به طول می‌انجامد.

طول عمر این حیوان معمولا ۲۱ سال است و از جوندگان و حیوانات کوچک محیط تغذیه می‌کند به همین دلیل از نظر کنترل جمعیت حیوانات و هرم انرژی برای اکوسیستم ارزش زیادی دارد.

۱۳۹۱/۲/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...