نسخه چاپی

تل آویو همه را نگران كرد

اتحادیه اروپا روز چهارشنبه از رژیم صهیونیستی خواست تصمیم خود را درمورد قانونی اعلام كردن سه شهرك یهودی نشین در سرزمین اشغالی فلسطین لغو كند .

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل ، کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت : « من درمورد تصمیم مقامات اسرائیل برای قانونی کردن این سه شهرک یهودی نشین در سرزمین اشغالی فلسطین بسیار نگرانم و از اسرائیل می خواهم در این خصوص تجدید نظر کند. »
یک کمیته وزارتی در اسرائیل روز سه شنبه تصمیم گرفت سه شهرک سنسانا ، رشلیم و بروشن را که دهه هزار و نهصد و نود ساخته شده بود قانونی اعلام کند.
این سه شهرک قرار است به صد و بیست شهرک رسمی در کرانه باختری رود اردن بپیوندد .
اشتون تصریح کرد اتحادیه اروپا بارها از اسرائیل درخواست کرده است به همه فعالیت های شهرک سازی خود پایان دهد زیرا براساس حقوق بین الملل ساخت این شهرک ها غیرقانونی و مانعی برسر راه برقراری صلح بین اسرائیل و فلسطین است.
وی تاکید کرد فعالیت های شهرک سازی اسرائیل همچنین مانع از پیشبرد راه حل تشکیل دو کشور به منظور پایان دادن به بحران بین اسرائیل و فلسطین شده است .
اشتون گفت این تصمیم اسرائیل همچنین مغایر با بیانیه یازدهم آوریل کمیته چهارجانبه خاورمیانه ( سازمان ملل متحد ، اتحادیه اروپا ، آمریکا و روسیه ) است که در آن درمورد اقدامات یکجانبه و تحریک آمیز اسرائیل ازجلمه ادامه فعالیت های شهرک سازی این رژیم ابراز نگرانی شده بود .
آمریکا نیز درمورد این تصمیم اسرائیل ابراز نگرانی و اعلام کرد چنین اقداماتی به روند صلح بین اسرائیل و فلسطین آسیب وارد می کند .
واشنگتن همچنین از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خواست توضیحاتی را در این زمینه ارائه کند .
فلسطینیان خواستار توقف کامل فعالیت های شهرک سازی اسرائیل در کرانه باختری رود اردن و شرق بیت المقدس به عنوان اساسی برای ازسرگیری مذاکرات بین دو طرف هستند . آنها بارها تاکید کرده اند تا زمانیکه این فعالیت های اسرائیل متوقف نشود به مذاکرات بازنخواهند گشت .
مذاکرات بین اسرائیل و فلسطین سال دو هزار و ده به علت اختلاف بین دو طرف برسر فعالیت های شهرک سازی اسرائیل در کرانه باختری رو اردن و شرق بین المقدس متوقف شد و از آن زمان تاکنون با بن بست روبرو بوده
است.

۱۳۹۱/۲/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...