نسخه چاپی

حق مسكن كارگران دو برابر شد

عکس خبري -حق مسکن کارگران دو برابر شد

سخنگوی دولت از تصویب دو برابر شدن حق مسكن كارگران در جلسه امروز هیأت وزیران خبر داد.

به گزارش نما؛ محمدباقر نوبخت در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران،‌ گفت: پیشنهاد شورای عالی کار مبنی بر افزایش و دو برابر شدن حق مسکن کارگران محترم و زحمتکش در جلسه امروز مورد موافقت قرار گرفت و این مبلغ از 100 هزار ریال به 200 هزار ریال افزایش پیدا کرد.این در حالی است که از سال 84 رقم حق مسکن کارگردان افزایش پیدا نکرده بود.
وی افزود: همچنین پیشنهاد دیگری از سوی وزارت کار ، تعاون و رفاه اجتماعی مبنی بر افزایش حق حضور نمایندگان کارگری در مراجع حل اختلاف کارگری مطرح شد و این رقم به 2.5 برابر افزایش پیدا کرد و از 80 هزار ریال به 200 هزار ریال افزوده خواهد شد.
نوبخت با بیان اینکه "تبصره ذیل ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری نیز در جلسه امروز هیأت دولت مورد بحث قرار گرفت"، اظهار کرد: از آنجا که بر اساس این تبصره دستگاه‌های اجرایی مجاز هستند که اگر با اصلاح ساختار و واسپاری تصدی‌های اجتماعی‌ خود به دستگاه‌های بیرونی صرفه‌جویی داشته باشند بتوانند این صرفه‌جویی را در زمینه افزایش فوق‌العاده شغل کارکنان خود استفاده کنند.
معاون رییس‌جمهور افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به اصلاح ساختاری که داده بود توانست از این امکان تبصره ذیل ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری استفاده کند و پیشنهاد افزایش فوق‌العاده شغل کارکنان این وزارتخانه را دهد که هیات محترم دولت با این موضوع موافقت کرد.
سخنگوی دولت همچنین گفت: انتقال مرکز سیاسی کشور از تهران به مکان دیگر در این جلسه مورد توجه قرار گرفت و با توجه به مطالعاتی از سال 89 در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی همچنین در مرکز تحقیقات استراتژیک انجام شده بود، این موضوع مدنظر قرار گرفت و مطالعات در این باره به صورت یک کتاب در دست انتشار است.

۱۳۹۲/۱۰/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...