نسخه چاپی

پیشروی ارتش سوریه در حلب

عکس خبري -پيشروي ارتش سوريه در حلب

ارتش سوریه با انجام عملیات گسترده در شمال غرب شهر حلب پیشروی بیشتری را در این منطقه داشته و شبه نظامیان مسلح وابسته به كشورهای خارجی را مجبور به عقب نشینی كرده است.

به گزارش نما به نقل از پرس تی وی؛ ارتش سوریه با پیشروی به سوی شهر حلب تعدادی ساختمان در ورودی این شهر را به تصرف خود درآورده است. ارتش سوریه اکنون توانسته است تا قاچاق اسلحه برای شبه نظامیان مستقر در شهر حلب را از طریق بخش شمالی این شهر مسدود کنند.
بر اساس این گزارش این موفقیت تازه ترین عملیات ارتش سوریه بر ضد شبه نظامیان تحت حمایت کشورهای غربی و متحدان منطقه ای آنها مثل قطر، ترکیه و عربستان به شمار می رود.روز جمعه نیز نیروهای دولتی سوریه با حمله به شبه نظامیان تکفیری در نزدیکی روستای معلولا بیش از ۱۵۰ نفر از آنها را به هلاکت رساندند. ارتش سوریه همچنان به عملیات خود در این منطقه استراتژیک و راهبردی ادامه می دهد چرا که آزادی کامل این منطقه نیروهای دولتی را در موضع به مراتب بهتری نسبت به شبه نظامیان قرار خواهد داد.
سوریه حدود سه سال است که با بحران داخلی و جنگ روبرو است. بشار اسد رئیس جمهور سوریه روز گذشته در پیامی به پاپ فرانسیس تاکید کرد، کشورهای همسایه حمایت های نظامی، تسلیحاتی و لجستیکی را از شبه نظامیان مسلح به عمل می آورند.بشار اسد بار دیگر بر حمایت دولت سوریه از همه مردم این کشور در کلیه مناطق تاکید کرده است. بر اساس آمارهای سازمان ملل بحران داخلی سوریه تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار قربانی و کشته برجا گذاشته و میلیون ها نفر را نیز آواره کرده است.

۱۳۹۲/۱۰/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...