نسخه چاپی

شغل اصلی ابر ثروتمندان جهان

به گزارش نما، مسلما برای هیچکس ، اولین شغل وی ،‌شغل رویایی او نیست. ابر ثروتمندان و افراد مطرح همانند بسیاری از مردم عادی و قبل از دستیابی به ثروت کلان، کار خود را با مشاغل پائین و پست آغاز کرده اند.به گزارش افکارنیوز، در این گزارش با اولین شغل برخی افراد مشهور و ثروتمند آشنا شوید.

* وارن بافت : این سرمایه گذار مطرح زمانی که پسربچه ای بود شیشه های کوکاکولا را می خرید و می فروخت. در سن ۱۳ سالگی وی روزنامه حمل می کرد. بعدها وی دکه ای را اجاره و در آن توپ های مستعمل گلف را می فروخت . وی امروزه با سرمایه ای بالغ بر ۲. ۵۲ میلیارد دلار چهارمین ثروتمند جهان است.

* مایکل دل : وی که موسس سومین شرکت تولید کننده کامپیوترهای شخصی در جهان است در حدود ۱۵ میلیارد دلار سرمایه دارد. اما او اولین درآمدش را در سن ۱۲ سالگی و با شستن ظرفها د ر یک رستوران چینی دریافت کرد. بعد از مدتی او به عنوان گارسون فعالیت کرد و سپس به عنوان مسئول خدمتکاران منصوب شد. او بعدها این رستوران را ترک و راهی فعالیت در یک رستوران مکزیکی شد.

* جانی دپ : وی پس از جدایی والدینش در سن ۱۵ سالگی مدرسه را ترک کرد تا موزیسین شود. پس از مدتی وی مشاغلی چون بازاریابی تلفنی را نیز بر عهده گرفت تا اینکه نیکلاس کیج وی را به سینما آورد. امروزه درآمد وی بالغ بر ۵۰ میلیون دلار و سرمایه اش در حدود ۳۵۰ میلیون دلار برآورد شده است.

* جف بیزاس : موسس شرکت آمازون در زمان دانشجویی و در تعطیلات تابستانی درآمدی چند دلاری داشت . وی در رستوران مک دونالد مسئول تهیه کباب بود.

* بون پیکنز : این غول نفتی آمریکا در کودکی بابت فروش هر عدد روزنامه یک پنی دریافت می کرد و علیرغم دستمزد اندک ظرف پنج سال ۲۰۰ دلار پس انداز کرد.

* اوپرا وینفری : وی که مشهورترین مجری تلویزیونی جهان است در زمانیکه با بورس در دانشگاه تحصیل می کرد در سالن آرایشگاه پدرش فعالیت داشت.

* مایکل بلومبرگ : وی سالها قبل از اینکه به عنوان شهردار نیویورک و یک تاجر موفق مشهور شود به عنوان پارکبان در دانشگاهی که فعالیت می کرد مشغول بود.

۱۳۹۲/۱۰/۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...