نسخه چاپی

اظهارنظر مورینیو پس از حذف رئال

سرمربی رئال مادرید پس از شكست برابر بایرن مونیخ و حذف از لیگ قهرمانان اروپا گفت: حالم خوب است چرا كه فوتبال برد و باخت دارد.

به گزارش مشرق به نقل از سایت یوفا، خوزه مورینیو که تیمش شب گذشته در دیدار برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا برابر بایرن مونیخ به برتری 2 بر یک رسید، اما در مجموع دو بازی 3 بر 3 مساوی کرد و در ضربات پنالتی مغلوب شد، گفت: فوتبال همین است. انسان باید دل و جرات داشته باشد، فرقی هم نمی کند ببرد یا ببازد، پس حال من خوب است. شاگردان من مقابل تیمی بزرگ، خارق العاده کار کردند. ما فقط کمی در زدن ضربات آخر بد عمل کردیم. این یک بازی سراسر تاکتیکی بود. وقتی دو گل زدیم و بایرن یک گل زد، هر دو تیم می ترسیدند که مرتکب اشتباهی نابخشودنی شوند.

وی ادامه داد: زدن ضربات پنالتی پس از این که دو ساعت در بالاترین سطح کار را دنبال کنی و انرژی بگذاری، کار ساده ای نیست. بازیکنی که مامور زدن ضربه پنالتی در این فضا می شود، در اصل به همه می گوید هیچ ترس و دلهره ای ندارد. به این خاطر به بازیکنانم افتخار می کنم. بازیکنان بزرگی مثل مسی یا رونالدو اشتباه می کنند. فوتبال همین است، چون زندگی همین است. زندگی انسان ها خالی از اشتباه نیست.

آقای خاص عنوان کرد: می خواستیم به فینال برسیم. من بخاطر بازیکنان ناراحتم. آنها نیز همین حس را در قبال من دارند اما باید قوی باقی بمانیم. سال قبل برنده جام حذفی اسپانیا شدیم. وقتی امسال قهرمانی لالیگا را کسب می کنیم، یعنی پیشرفت کرده ایم.

مورینیو در مورد تیم تحت رهبری یوپ هاینکس اظهار داشت: بایرن برنده جدال با ما شد، آنها تیم خوش اقبال تر میدان بودند. من یاد گرفته ام بخاطر موفقیت رقیانم، خوشحال باشم. دو سال قبل من مقابل آنها برنده شدم، حالا نوبت آنها بود. چلسی تیمی است که بخشی از عمرم را در آن گذاشتم و برایشان آرزوی موفقیت می کنم اما برای بایرن هم آرزوی موفقیت می کنم تا فینالی بزرگ را برگزار کند.

هاینکس: این یک شب جادویی بود
یوپ هاینکس که شب گذشته تیمش در دیدار برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا 2 بر یک از رئال مادرید شکست خورد و پس از تساوی 3 بر 3 در مجموع بخاطر پیروزی در ضربات پنالتی به دیدار نهایی برابر چلسی راه یافت، گفت: شبی جادویی را سپری کردیم. در 15 دقیقه اول با مشکلات بزرگی مواجه شدیم اما مرور، فوتبال خارق العاده ای بازی کردیم. با تمام وجود بخاطر داشتن چنین شاگردانی که بسیار مسئولیت پذیر هستند، خوشحالم و افتخار می کنم.
این مربی 66 ساله افزود: در این سن و سال باید کمی هم به فکر قلبم باشم بنابراین سعی می کنم با آرامش خوشحالی ام را نشان دهم. همیشه می گفتم در زمین حریف باید یک یا دو گل بزنیم. خوشحالم به این هدف رسیدیم تا در ضربات پنالتی نتیجه زحمات کلی خود را بگیریم.

هاینکس تصریح کرد: هدف ما از ابتدا بازی رو به جلو بود. در عین حال سعی کردیم به دفاع خود نیز نظم بیشتری دهیم. فکر می کنم مقابل تیم بسیار قدرتمند رئال در این دو زمینه خوب عمل کردیم.

در دیدار شب گذشته ،کریستیانو رونالدو در دقایق 6 (از روی نقطه پنالتی) و 14 و آرین روبن در دقیقه 27 از روی نقطه پنالتی برای بایرن گل زدند.
تلاش دو تیم در 30 دقیقه وقت اضافه نتیجه نداشت تا تکلیف تیم صعود کننده دز ضربات پنالتی مشخص شود. در ضربات پنالتی ژرمن ها با درخشش نویر به برتری رسیدند تا گام به دیدار فینال بگذارند. دروازه‌بان ملی‌پوش سرخ پوشان ضربات رونالدو و کاکا را مهار کرد تا زمینه برتری تیمش را فراهم کند. آلونسو پنالتی‌اش را گل کرد و راموس ضربه‌اش را به آسمان کوبید.
در آن سو کاسیاس دروازه‌بان مادریدی ها ضربات کروس و لام را مهار کرد اما مقابل آلابا، گومس و شواین اشتایگر ناکام بود تا بایرن در ضیافت پنالتی‌ها 3 بر یک پیروز شود و به فینال برسد.
بدین ترتیب تیم‌های بایرن مونیخ و چلسی 30 اردیبهشت سال جاری دیدار فینال را در ورزشگاه آلیانس آره‌نا شهر مونیخ برگزار می‌کنند.

۱۳۹۱/۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...