نسخه چاپی

سرنوشت «وی چت» به كجا انجامید؟

برنامه رایگان ˈوی چتˈ كه بر روی گوشی های هوشمند نصب می شود به دلیل نقض حریم شخصی افراد در حدود یك هفته پیش فیلتر شد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: برنامه رایگان ˈوی چتˈ که بر روی گوشی های هوشمند نصب می شود به دلیل نقض حریم شخصی افراد در حدود یک هفته پیش فیلتر شد.

طبق اعلام رسمی کارگروه مصادیق محتوای مجرمانه، نرم افزار وی چت دارای محتوای غیراخلاقی است و آسیب های اجتماعی بسیاری را به جامعه تحمیل می کند.

از دیگر دلایل فیلترینگ این برنامه دسترسی به نقطه جغرافیایی کاربران است که استفاده از گزینه های nearby و shake را فراهم می کند.

nearby سیستمی است که می تواند تمامی افرادی که از نرم افزار وی چت استفاده می کنند و در نزدیکی کاربران هستند را شناسایی کند و با در اختیار قرار دادن اطلاعات شخصی افراد حریم خصوصی آنها را نقض می کند.

از دیگر سیستم های این نرم افزار shake است که با تکان دادن گوشی در یک لحظه افرادی که همزمان گوشی خود را تکان داده اند امکان پیدا کردن یکدیگر را به دست می آورند که این سیستم محدوده وسیعی از ارتباط با افراد آشنا و غیرآشنا را برای کاربر فراهم می کند.

البته می توان این سیستم ها را از طریق بخش location Service غیر فعال کرد تا امکان دسترسی به مختصات جغرافیایی لغو شود و دسترسی به این دو گزینه را از بین ببرد اما اغلب کاربران این نرم افزار به تنظیمات امنیتی بی توجه هستند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز پنج شنبه گذشته در حاشیه جلسه هیات دولت گفته بود که ما در کارگروه نیز پیشنهاد فیلتر کردن فقط این دو بخش را مطرح کردیم زیرا بسیاری از افراد جامعه به صورت صحیح از این شبکه استفاده می کنند.

محمود واعظی همچنین بیان کرده بود: فکر می کنم راه حل برخورد در این روزگار با توجه به پیشرفت تکنولوژی این چنین نیست و ما باید کارهای فرهنگی کنیم و از نظر تکنولوژی خود را توسعه دهیم و اجازه دهیم مردم خودشان تصمیم بگیرند.

با فیلتر شدن این نرم افزار موجی از گروه های مخالف و موافق با نظرهای کاملا متفاوتی سطح جامعه را فرا گرفته اند. عده ای از کاربران نیاز ارتباط رایگان خود را با استفاده از نرم افزار های دیگر برطرف می کنند و عده ای هر روز به امید رفع فیلترینگ نرم افزار خود را چک می کنند. در هر صورت با انتشار اخبار مختلف کاربران این نرم افزار همچنان باید منتظر خبرهای جدید درباره فیلتر ماندن یا آزاد شدن این نرم افزار بمانند.

۱۳۹۲/۱۰/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...