نسخه چاپی

افخم در گفتگو با نما:ما حاضریم نگهبان بگذاریم

عکس خبري -افخم در گفتگو با نما:ما حاضريم نگهبان بگذاريم

سخنگو وزات امورخارجه گفت:وزارت خارجه آماده است فردی را به صورت شبانه روزی برای حراست از سردر باغ ملی قرار دهد تا حفاظت از این اثر ملی بیشتر از قبل رعایت شود.

به گزارش نما ، بعد از حدود 2 ماه از پوشش خبری مربوط به تخریب وسرقت تزئينات فلزي سردر باغ ملي تهران گزارش های میدانی ما خبر می دهد سودجویان همچنان برای نابودی و سرقت میراث ملی کشور در کمین هستند.
ناپديد شدن ادامه دار بخش هايي از تزئينات فلزي سردر باغ ملي تهران به عنوان نمادي از تهران قديم، مديرکل ميراث فرهنگي استان تهران را واداشت به وزارت امور خارجه به عنوان مالک کنوني اين بناي تاريخي و شهرداري تهران نامه بنويسد. اين تخريب مستمر بدين ترتيب در دستور کار پيگيري براي جلوگيري از آسيب هاي بيشتر قرار گرفت بی تفاوتی به میراث تاریخی موجب شده هر روز بخشي از تزئينات فلزي سردر باغ ملي ناپديد شود ، بعدازظهرهاي هر روز پس از تعطيلي نهادهاي اداري و موزه هاي درون محوطه باغ ملي، زماني که کليد دار وزارت امور خارجه، در بزرگ سردر باغ ملي را مي بندد، گويي زمان موعود براي ولگردها و معتاداني که در محدوده بازار تهران پرسه مي زنند، فرا رسيده است ، تا کار خود را آغاز کنند.
 
برای اطلاع از آخرین وضعیت نگهداری از این مجموعه تاریخی به سراغ سخنگو وزات امورخارجه کشور رفتیم.
    
وزارت خارجه به عنوان مالک این مجموعه چه اقدامات امنیتی برای حفاظت بیشتر از این اثر تاریخی انجام داده است؟
این مجموعه تاریخی در غرب تهران بزرگ یکی از نمادهای میراث فرهنگی کشور است شک و تردیدی نیست، ما به عنوان وزارت خارجه آماده پذیرش هرگونه مسئولیتی هستیم، تا کمک کند این میراث ارزشمند مطلوب تر نگهداری شود.
وزارت خارجه آماده است فردی را به صورت شبانه روزی برای حراست از سردر باغ ملی قرار دهد تا حفاظت از این اثر ملی بیشتر از قبل رعایت شود، ما معتقدیم یک نگاه مشترک بین وزارت خارجه و سازمان میراث فرهنگی و شهرداری تهران در حفاظت از میراث ملی شهر تهران به خصوص اماکنی که وزارت خارجه در آنجا ساکن است باید بوجود آید.
باغ ملي تهران، محوطه گسترده اي دربرگيرنده مجموعه اي از بناها و ساختمان هاي برجسته تاريخي است که از شمال به خيابان سرهنگ سخايي، از شرق به خيابان فردوسي، از غرب به خيابان 30 تير و از جنوب به خيابان امام خميني راه دارد. سردر زيبايي که در ضلع جنوبي اين محوطه ساخته شده است، نماد آن به شمار مي آيد ، در اين مجموعه، ساختمان هاي تاريخي و مهم ترين موزه هاي تهران قرار گرفته که در کنار هم، مهم ترين بخش زنده از تهران قديم را شکل داده اند. هر کدام از عناصر اين مجموعه تاريخي که آسيب ببينند، به بخشي از هويت تهران قديم آسيب رسيده و جبران ناپذير است.

۱۳۹۲/۱۰/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...