نسخه چاپی

‫تلاش اصلاح طلبان برای تسخیر دولت‬

تاوانی كه قرار است مردم برای بصیرتشان بپردازند

عکس خبري -تاواني که قرار است مردم براي بصيرتشان بپردازند

اقدامات اخیر رسانه های اصلاح طلب برای توهین به مقدسات و گرایشات مذهبی مردم را نیز اضافه كنیم مشخص می شود پروژه ای هماهنگ در حال جریان است تا فتنه 88 را زنده و سران فتنه را "افرادی خداجو"(!) كه مورد ظلم و ستم واقع شده اند نشان دهد.

اختصاصی/ به گزارش نما ،رفع حصر سران فتنه از جمله آن خطوط تبلیغاتی اصلاح طلبان از زمان تبلیغات انتخاباتی حسن روحانی تا کنون است که هر بار با شکل و نمای جدیدی مطرح می شود.
و شاید حلقه وصل میان اصلاح طلبان و دولت تدبیر و امید جملات محتاطانه حسن روحانی و وعده آزادی موسوی و کروبی بود؛ کسانی که تکرار متناوب نامشان در مراسم و البته به بهانه های مختلف از برنامه های اصلی رسانه های زنجیره ای اصلاح طلب طی ماه های اخیر بوده است.

خواسته ای نامعقول که البته تلاش شده تقاضایی مردمی جلوه کند و البته دولت نیز در این زمینه با این رسانه ها هماهنگ بوده است؛ موضوعی که می توان نمود آن را در سخنان 7 آذر محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت یافت: رفع حصر از چهره‌هاي اصلاح‌طلب و آزادي زندانيان سياسي در دستور كار دولت است اما ترجيح اين است كه اين امور در بي‌خبري و در عمل دنبال شود.
در ادامه نیز یعنی چند روز مانده به 16 آذر، دوباره موضوع رفع حصر سران فتنه توسط اصلاح طلبان تندرو و حامیان فتنه مبنی بر تلاش برای حضور افرادی چون خاتمی در جمع دانشجویان پیگیری و مطرح شد؛ موضوعی که بیشتر با هدف بهره برداری سیاسی و پیشبرد منافع از سوی این افراد دنبال می شود.
هرچند این گونه اقدامات چندان نتیجه بخش نبود اما صحبت های حسن روحانی در جمع دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی به مناسبت روز دانشجو، در واکنش به شعارهای دانشجویان مبنی بر "موسوی و کروبی آزاد باید گردند" که به پایبندی دولت به همه وعده هایی که به مردم داده است اشاره کرد و گفت که ما برای دستیابی به اهدافمان نیاز به ایجاد اجماع داخلی داریم بارقه های امید را در دل اصلاح طلبان زنده کرد.
صحبت هایی که از سوی حامیان فتنه به موافقت رئیس جمهور برای رفع حصر سران فتنه تعبیر شد و موضوع همچنان در کانون توجهات باقی ماند تا فشارها به دولت و البته سران نظام بیشتر شود.
در ادامه فعالیت های رسانه ای، روزنامه های اصلاح طلب و دولتی در اقدامی هماهنگ صحبت های حسن روحانی در دانشگاه شهید بهشتی به مناسبت 16 آذر را منتشر و حتی تیترهای برتر خود را به آزادسازی فتنه گران اختصاص دادند.
انتشار سخنان حسن خمینی و پیام خاتمی به همین مناسبت نیز از دیگر برنامه های رسانه های این طیف سیاسی بود؛ فرصتی که نشریات و رسانه های داخلی و خارجی، شبکه های اجتماعی و تشکل های نزدیک به اصلاح طلبان تلاش کردند آن را مغتنم شمرده تا از این رهگذر اهداف خود را محقق نمایند.

va3.jpg

روی دیگر ماجرا نیز درگیر کردن بدنه جامعه با این مساله و انحراف اذهان عمومی از خواسته های برحقشان در زمینه ادامه حصر و یا محاکمه فتنه گران است؛ موضوعی که به نظر می رسد نه در جهت حمایت از مردم بلکه مقابله با کسانی است که با بصیرت، حماسه 9 دی را آفریده و بساط فتنه را از کشور برچیدند.
اگر به این وقایع، اقدامات اخیر رسانه های اصلاح طلب برای توهین به مقدسات و گرایشات مذهبی مردم را نیز اضافه کنیم مشخص می شود پروژه ای هماهنگ در حال جریان است تا فتنه 88 را زنده و سران فتنه را "افرادی خداجو"(!) که مورد ظلم و ستم واقع شده اند نشان دهد.

va2.jpg

همان ها که غیر از رفتارهای ساختارشکنانه و اغتشاش برانگیز و همکاری با رسانه ها و سرویس های اطلاعاتی بیگانه، حمایت از خواسته دشمنان در روز قدس، قانون شکنی و اهانت به مقدسات و تمثال امام راحل را در سال 88 در کارنامه دارند.
تعریف کردن رفع حصر و آزادی فتنه گران سال 88 به عنوان وعده دولت روحانی از یک طرف و مطرح کردن آن در قالب تقاضا و خواسته ای عمومی از جانب مردم همان چیزی است که رسانه های حامی اصلاح طلبان در دستور کار دارند.

va1.jpg

مساله ای که نشان دهنده آگاهی طیف سیاسی اصلاح طلب از عدم اقبال عمومی میان مردم و تلاش برای بازکردن جای پایی هرچند نه چندان محکم در درون دولت است تا در طول سال های آتی فضا را برای بازیابی و پویایی خود و همچنین تسخیر دولت بعد فراهم کند.

۱۳۹۲/۱۰/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...