نسخه چاپی

پول خرد فتنه گران میلیاردی بود

دبیركل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: اگر در زندگی شخصی فتنه‌گران دقت كنیم خواهیم دید، امكانات آنها از كجا به كجا رسیده و زندگیشان چه تغییراتی داشته است، برخی از آنها تفریحاتشان در اروپا، آمریكا و جزایر آنچنانی است و پول خردشان، میلیاردی است و جالب است با این حال دم از حقوق مردم و حقوق شهروندی می‌زنند.

به گزارش نما به نقل از مهر: حسین فدایی دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در نشستی با خبرنگاران، در آستانه حماسه 9 دی، به آسیب شناسی فتنه 88 و بیان دستاوردهای این حماسه پرداخت و گغت: ریشه‌ها و دستاوردهای این حماسه اظهار داشت: برای اینکه بتوان یک تصویر روشن و دقیقی از فتنه سال 88 ارائه داد، باید چند مؤلفه را بررسی کرده و نسبت به آنها به تحلیل و باور مشترکی برسیم.

وی افزود: باور ملت ایران به امام حسین(ع) و عاشورا و اعتقاد آنها نسبت به ظلم و جنایتی که نظام سلطه و دشمنی نسبت به مردم ایران در طول 60 سال گذشته برنامه‌ریزی کرده‌اند از مؤلفه‌های اصلی این تصویر است.

دبیرکل جمعیت ایثارگران اعتماد مردم ایران به انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، ولایت فقیه و شخص مقام معظم رهبری را از دیگر مؤلفه‌های مؤثر در این زمینه دانست و ادامه داد: روحیه استکبارستیزی، ظلم‌ستیزی و حق‌طلبی ملت ایران و همچنین مردمی بودن این انقلاب و نظام از محورهایی است که اگر به خوبی تبیین شود ابعاد، ریشه‌ها، اهداف، کارگردانان، بازیگران و فریب‌خوردگان فتنه مشخص خواهد شد.

وی در تشریح ریشه‌ها و عبرت‌های حماسه 9دی گفت: از روزهای اول انقلاب ما شاهد رفتارهای خصمانه توسط نظام سلطه و قطب‌های حاکم بر جهان و جریانات ضد مردمی و ضد اسلامی علیه انقلاب اسلامی بودیم که شگردهای مختلفی را برای ضربه به انقلاب دنبال کرده‌اند.

فدایی با اشاره به توطئه‌های فیزیکی همچون مسائل نظامی و ترور و توطئه‌های نرم دشمنان همچون تهدید، تخریب، ایجاد گروه‌های معاند علیه انقلاب و تحریک قومیت‌ها برای تجزیه‌طلبی، ادامه داد: جنگ نرم از اول انقلاب وجود داشت؛ ترور هویتی و شخصیتی یاران امام (ره) و مؤثرین انقلاب اسلامی و همچنین طراحی برای ایجاد اختلاف بین ملت ایران، رهبرسازی و مرجع‌سازی کاذب در برابر حضرت امام(ره) را می‌توان در این زمینه ارزیابی کرد.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، استفاده از ظرفیت افراد موجه و طراحی و تقابل آن افراد در مقابل دیدگاه امام را از دیگر برنامه‌های دشمن در صدر انقلاب برشمرد و تصریح کرد: دستور کار دیگر آنها در این جنگ نرم، ایجاد یأس و نا امیدی و بی‌اعتمادسازی مردم نسبت به انقلاب و نظام بوده است.

وی افزود: دشمن، وقتی نتوانست در دهه اول انقلاب کار خود خود را پیش ببرد تلاش کرد با گفتمان‌سازی زاویه‌دار که ظاهر اسلامی داشت اهداف خود را از طریق افراد به ظاهر موجه و انقلابی پیش برده و در اصطلاح، استحاله انقلاب را در دستور کار خود قرار داد.

فدایی با اشاره به سرمایه‌گذاری دشمنان بر روی خواص به ظاهر روشن‌فکر و اسلام‌شناس یادآور شد: آنها می‌خواستند اسلامیت سکولار را حاکم کرده و در واقع به دنبال تقابل اسلام در برابر اسلام و مردم در برابر مردم بودند.

دبیرکل جمعیت ایثارگران با بیان اینکه وقتی اختلافات و دعواهای سیاسی آنها به نتیجه نرسید، دشمن بر روی مسائل دیگری سرمایه‌گذاری کرد، اظهار داشت:‌استفاده از گروهک‌هایی همچون مجاهدین خلق(منافقین)، جریان‌های التقاطی همچون نهضت آزادی و ملی‌مذهبی‌ها از این موارد بود.

وی افزود: دشمن حتی با سرمایه‌گذاری بر روی منتظری به نتیجه نرسید و گروه‌های مشابه حلقه کیان، امثال سروش و تشکل‌هایی که به دنبال تئوریزه کردن اسلام مقابل اسلام، روحانیت مقابل روحانیت و مردم مقابل مردم بودند نیز به جایی نرسیدند؛ آنها تلاش داشتند ظرفیت خود را بعد از امام(ره) به منصه ظهور برسانند و تحلیلشان این بود که بعد از امام(ره) کسی نمی‌تواند موقعیت و منزلت امام راحل را پر کرده، از شخصیت کاریزمای ایشان برخوردار باشد و امت را هدایت و انسجام ملی را حفظ کند.

فدایی با بیان اینکه آنها به دنبال استفاده از این خلأ بودند از این رو سرمایه‌های آنها پس از رحلت امام چندین برابر شد ادامه داد: در دهه 60 و زمانی که توطئه‌ها با اشکال مختلف به نتیجه نرسید، کار را به جایی رساندند که اسناد محرمانه نظام و نامه‌ای که منتظری به امام داده بود قبل از اینکه به حضرت امام برسد از شبکه‌های بیگانه و بی‌بی‌سی پخش شد.

وی اضافه کرد: آنها در ماجرای جنگ تلاش کردند از برخی ظرفیت‌ها استفاده کنند تا هدف ملت ایران و حضرت امام(ره) که شعار جنگ جنگ تا پیروزی بود به نتیجه نرسد.

فدایی با اشاره به ناکامی دشمن در براندازی و نابودی انقلاب در صدر دوران انقلاب تصریح کرد: زمانی که آنها موفق نشدند بعد از رحلت امام(ره) اهداف خود را پیش ببرند در دهه 70 اقدام به برنامه‌ریزی‌هایی برای پیشبرد اهدافشان کردند.

دبیرکل جمعیت ایثارگران با اشاره به رشد تکنولوژی و توسعه شبکه‌های ماهواره‌ای و رسانه‌ای از ابتدای دهه 70 ادامه داد: ما در این دوره شاهد تئوریزه کردن تئوری «تغییر» در نظام‌هایی بودیم که مطلوب نظام سلطه نبودند.

وی با بیان اینکه تئوری تغییر در مراکز آموزشی و آکادمیک دنیا به بحث گذاشته و طراحی های جدی برای آن آماده کردند و در ادامه موضوع انقلاب‌های رنگی و مخملی برای تغییر نظام‌ها را مطرح ساختند، گفت: دشمن با استفاده از ابزار رسانه و ماهواره برای پیشبرد اهداف خود در عرصه بین‌الملل به ایران‌هراسی، شیعه‌هراسی و انزوای ایران روی آورد.

فدایی با اشاره به فشار سنگین رسانه‌ای و دیپلماسی و سازمان‌دهی عناصر مسئله‌دار به همراه چاشنی تهدید نظامی علیه جمهوری اسلامی تصریح کرد: دشمن با این چهار عامل در ماجرای 18 تیر سال 78 ورود کرد.

دبیرکل جمعیت ایثارگران با بیان اینکه در مسیری که نظام سلطه به دنبال آن بود بیشترین عاملی که مورد بهره‌برداری قرار گرفت، زمینه‌های داخلی و رفتارهای غلط کسانی بود که جاده‌صاف‌کن دشمن شدند، افزود: ما نسبت نمی‌دهیم که این افراد متعلق به نظام سلطه بودند اما جهالت، قدرت‌طلبی، دنیاپرستی و اعمالی انجام دادند باعث شد که به خواسته نظام سلطه کمک کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان امت اسلام همواره زمانی موفق بوده‌اند که در اردوگاه مؤمنین ایجاد اختلاف کنند، تصریح کرد: کسانی که به این اختلاف دامن زده‌اند همواره افراد قدرت‌طلب، دنیاطلب و طبقه ویژه‌خوار و اشرافی بوده‌اند که می‌خواستند به نان و نوایی برسند از این رو هیچگاه ارزش‌های انقلاب و امام از مسائل اصلی آنها نبوده است.

فدایی در تشریح ریشه سوم فتنه اظهار داشت: ریشه سوم این مسئله به این برمی‌گردد که وقتی دشمنان در 18 تیر و با سرمایه‌گذاری سنگین بر روی مجلس ششم و همچنین سیاست گسست، خروج و تقابل با حاکمیت به نتیجه نرسیدند و در عین حال در عرصه بین‌الملل خط تنش‌زدایی که ترجمه آن وادادگی بود، ناکام ماند، انتخابات را فرصت مناسبی برای پیشبرد اهداف خود دیده‌اند.

دبیرکل جمعیت ایثارگران با اشاره به نظام مردم‌سالار جمهوری اسلامی و با تشریح این موضوع که تئوری تغییر با استفاده از ظرفیت مردم در انتخابات ظهور می‌یابد، افزود: انتخابات اوج نمایش مردم سالاری است و از این رو بر اساس تئوری تغییر می‌توان آن را به یک تحریک سیاسی تبدیل کرد.

وی به آموزش و نگارش کتاب‌هایی درباره اصول تئوری تغییر پرداخت و ادامه داد: مهمترین بخشی که در این تئوری دنبال می‌شود، این است که بخشی از جامعه را به سمت و سویی جهت دهند تا مردم را در اعتراض به انتخابات هدایت کرده و وانمود کنند که تقلب شده است.

فدایی با بیان اینکه این رفتار بین تئوری‌سازان فتنه وجود داشت، افزود: همه اعتراف می‌کنند که باید بسیج شد و نظام را تقویت و مردم را در جهت پیشرفت کشور یکپارچه کرد. از این رو اگر نخبگان و خواص دست به دست یکدیگر دهند با همراهی مردم و در تبعیت از مقام معظم رهبری می‌توانند کاری کنند که دشمن اجازه آسیب به کشور را به خود ندهد.

دبیرکل جمعیت ایثارگران با طرح این پرسش که چطور عده‌ای که پیشینه مبارزاتی و انقلابی داشتند در فتنه88 فریب خورده و زمینه را برای دشمن فراهم کردند، گفت: ما تأسف خود را از این موضوع اعلام می‌کنیم.

وی در عین حال با تفکیک کسانی که به میرحسین موسوی رأی دادند و افرادی که خط فتنه را دنبال کردند، تصریح کرد: رأی‌دهندگان به موسوی با فتنه‌گران تفاوت دارند چرا که آنها حامیان انقلاب، امام و رهبری و مردم هستند که برای ثبات و پیشرفت کشور و اعتقاد به رهبری به پای صندوق‌های رأی آمدند.

فدایی تصریح کرد: روی حرف ما با کسانی است که با دشمنان همسو شده، از قانون تمکین نکرده و خط فتنه را ادامه دادند و در واقعع، زمینه‌ای را فراهم کردند که دشمنان ملت ایران برای ضربه به جمهوری اسلامی امیدوار شوند.

دبیرکل جمعیت ایثارگران در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر چرایی و ضرورت پرداختن به مباحث فتنه88 پس از چهار سال اظهار داشت: بنده این سؤال را با چند سؤال پاسخ می‌دهم؛ چه ضرورتی دارد که داستان آدم و حوا، تاریخ انبیاء، ماجرای سقیفه، غدیر، عاشورا و تاریخ مظلومیت و خونبار تشیع را بررسی کنیم.

وی در پاسخ گفت: ضرورت بررسی این مسائل در عبرت گرفتن از تاریخ است تا بتوانیم آن را بعنوان سرمایه‌ای برای حرکت آینده حق‌طلبان تاریخ مطرح کنیم تا دچار اشتباه نشوند.

فدایی بررسی و بازخوانی مستمر تاریخی را از وظایف نخبگان، خواص و آزادیخواهان برشمرد.

این نماینده سابق مجلس درباره تلاش‌ها برای رفع حصر سران داخلی فتنه که جنایت بزرگی را علیه انقلاب مرتکب شدند، گفت: مردم با فتنه‌گران از موضع کرامت و نجابت برخورد کردند و این به دلیل وسعت نظر و مظلومیت نظام اسلامی است؛‌ تاریخ انقلاب با اینکه ریشه در اسلام ناب، تشیع و روحانیت دارد، کسانی که اعتقادی به این مباحث نداشتند فرصت پیدا کردند که به موقعیتی برسند.

وی با بیان اینکه ما خط دولت و مسئولان اجرایی را از خط آقایان هاشمی‌رفسنجانی و خاتمی جدا می‌کنیم تصریح کرد: خیلی از افراد تلاش دارند که بگویند آنها یکی هستند اما این درست نیست؛ ما انتظار داشته و داریم که امثال آقایان هاشمی و خاتمی، جایگاه کنونی و مسیر خود را عوض کنند و دچار اشتباه تاریخی گذشتگان نشوند و تصور نکنند با تحلیل‌های غلطی که در پیش گرفته‌اند می‌توانند موفق باشند.

فدایی تأکید کرد: آنها به خاطر خدماتی که به ملت ایران داشته‌اند مردم با نجابت این افراد را تحمل می‌کنند اما راه حل آنها بازگشت از طراحی های سال 88 است از این رو نباید سرنوشت خود را با ضد انقلاب گره بزنند.

وی افزود: آقای هاشمی و خاتمی برای بازگشت به آغوش انقلاب و مردم، باید مطابق منطق حاکم بر گفتمان انقلاب اسلامی، مرزبندی روشنی با نظام سلطه، وهابیت و حاکمان مرتجع منطقه، اپوزیسیون خارج کشور و سران داخلی فتنه داشته باشند،صریحا از ملت بزرگ ایران و رهبرمعظم انقلاب عذرخواهی نمایند و در مقابل اقدامات خود در مقابل افکار عمومی پاسخگو باشند

دبیرکل جمعیت ایثارگران با تأکید بر اینکه هرکس در نظام اسلامی نخواهد خود را با دیدگاه‌های رهبری و جانشین امام زمان(عج) تنظیم کند دچار هلاکت خواهد شد و این یک امر شوخی‌برداری نیست، افزود: این موضوع را از لحاظ اعتقادی نیز ثابت می‌کنیم که هرکس در مقابل نظام اسلامی بایستد دچار هلاکت خواهد شد.

وی در تشریح لایه‌های مختلف فتنه، گفت: این فتنه یک لایه خارجی دارد که نظام سلطه و دشمنان ملت ایران است، یک لایه کسانی هستند که به دنبال استقرار حکومت لائیک و حکومت سکولار هستند؛ لایه دیگر افراد کم‌بصیرت و قدرت‌طلبی هستند که به دنبال منافع خود می‌روند و لایه دیگر افرادی هستند که فکر می‌کنند زرنگ، سیاسی و تافته جدا بافته هستند که می‌توانند نظام سلطه را فریب داده و با استفاده از ظرفیت آنها خود را حاکم کنند، این افراد حتی ولایت فقیه را هم قبول ندارند.

این فعال اصولگرا با تأکید بر اینکه جریان فتنه بحث حصر را به منظور احیای خود و انگیزه طرفداران خود مطرح می‌کنند، یادآور شد: این جریان دائماً در حال ساز کردن یک مسئله جدید است از این رو باید هوشیار بود.

وی با بیان اینکه رفع حصر سران فتنه مشکل اصلی ملت ایران نیست، مشکلات اصلی کشور را تورم، بیکاری و مسائل آموزشی و اخلاقی برشمرد و یادآور شد: اگر برای این مسئله سرمایه‌گذاری شود پیشرفت کشور تسریع خواهد شد.

وی افزود: البته مطالبه جدی افکار عمومی از دستگاه قضایی آن است که با محاکمه سران داخلی فتنه مانع از آن شوند که عده ای با حرکت های خسارت بار خود بار دیگر در روند رشد و پیشرفت کشور، وقفه ایجاد نمایند روایتی از حضرت رسول مکرم اسلام (ص) داریم که اجرای یک حد الهی نافع‌تر از بارش چهل روز باران است.

فدایی درباره سوءتفاهم خواندن فتنه 88 توسط برخی از اصلاح‌طلبان خاطرنشان کرد: این مسئله از مظلومیت‌های ملت ایران و نظام اسلامی است که عده‌ای علیه انقلاب و ملت ایران ظلم بزرگی را مرتکب شده و با فتنه همراهی کرده یا در قبال آن سکوت کرده‌اند اما حالا طلبکار شده‌اند؛ اگر آثار شوم فتنه را احصاء کنیم خواهید دید که ظلم و جنایتی در حق ملت ایران در فتنه 88 اتفاق افتاد.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، طلبکار شدن فتنه‌گران از نظام را ناشی از ضعف و نقصان رسانه‌ها و خواص دانست و تأکید کرد: عدم تبین ابعاد و آثار سوء ماجرای فتنه، باعث طلبکاری فتنه‌گران شده است. از این رو منطقی است که ما محاکمه سران فتنه را از دستگاه قضایی خواستار شویم و بپرسیم که چرا کسانی که فعال صحنه بوده، روابط مشکوک داشته و فساد اقتصادی دارند، محاکمه نمی‌شوند.

وی بر همین اساس تأکید کرد: اگر دستگاه قضایی از موضع منطقی و ضابطه‌مند متخلفان سال 88 و فتنه‌انگیزان را محاکمه می‌کرد متخلفین این اجازه را به خود نمی‌دادند تا از این زیاده خواهی ها سخن برانند و طلبکار مردم و نظام نمی‌شدند.

فدایی با تأکید بر اینکه براساس برخی برآوردها، جریان فتنه، دهها سال مسیر پیشرفت ملت ایران را به عقب انداخت یادآور شد: فتنه‌گران چطور می‌خواهند پاسخ ملت ایران را بدهند چرا که آنها در شکل‌گیری جنبش‌های آزادیخواه جهان، امیدواری مسلمانان به انقلاب اسلامی، اثر منفی و در جری کردن دشمنان و تهدید ملت ایران اثرگذار بودند.

دبیرکل جمعیت ایثارگران با اشاره به اختلاف‌افکنی جریان فتنه در درون خانواده‌ها، نا امنی اقتصادی و بی‌اعتمادی مردم به نظام ادامه داد: از دیگر اثرات فتنه بی‌اعتبار کردن مسئولان کشور و اخبار مقامات رسمی بود که اینها جنایات کمی نیست و اگر در هرکجای دنیا چنین اتفاقاتی می‌افتد آن حکومت مقصران را اعدام می‌کرد اما فتنه‌گران در اینجا به جای توبه و عذرخواهی طلبکار شده‌اند چرا که از تاریخ عبرت نگرفته‌اند و دوست دارند به مسیری بروند که به هلاکت برسند.

وی گفت: نظام از ظرفیت بسیار بزرگی برخوردار است که با وجود همه این مشکلات داخلی با سماحت و با راهکاری منطقی، از این چالش‌ها عبور می‌کند که این دستاورد بزرگی است.


فدایی درباره هشدار برخی بزرگان که نسبت به فعال شدن ریشه‌های فتنه88 هشدار داده بود، گفت: اصلاح‌طلبان در دوران دوم خرداد مدعی هر 9 روز یک بحران بودند و از آنجایی که خودشان این بحران‌ها را طراحی کرده و به دیگران نسبت می‌دادند، درست می‌گفتند.

این فعال اصولگرا افزود: آنها در حال حاضر نیز اینکه اگر بتوانند با حمایت نظام سلطه، می‌خواهند در هر روز و هر ساعت علیه نظام، بحران‌سازی کنند چرا که خط فتنه، خط بحران، درگیری و نا امنی است.

وی با بیان اینکه اگر مردم کانون اصلی فتنه را بشناسند رغبتی به آنها نخواهند داشت، یادآور شد: فتنه از کانون قدرت، ثروت، رسانه و تزویر برخوردار است و امکانات اقتصادی بسیاری دارد و تلاش دارد در کانون قدرت، خود را جا دهد.

فدایی ادامه داد: اگر در زندگی شخصی فتنه‌گران دقت کنیم خواهیم دید، امکانات آنها از کجا به کجا رسیده و زندگیشان چه تغییراتی داشته است، برخی از آنها تفریحاتشان در اروپا، آمریکا و جزایر آنچنانی است و پول خردشان، میلیاردی است و جالب است با این حال دم از حقوق مردم و حقوق شهروندی می‌زنند.

این فعال اصولگرا با بیان اینکه اگر ماهیت آنها برای مردم روشن شود آنها طرد خواهند شد، گفت: ماهیت آنها دروغگویی، ریاکاری، حرام‌خواری، تجاوز به حقوق مردم و حرمت ناموس مردم است آنها حرمت دستورات شرعی را نگه نمی‌دارند و امنیت ملت برای آنها زمانی مهم است که منافعشان تأمین شود؛ اگر لجنزار شخصیت آنها روشن شده و مردم بدانند که این جریان هر ساعت برای آسیب به ملت ایران، جلسات متعدد دارد و نقشه می‌کشد تا منصبی را به دست آورد و تثبیت جایگاه کند، از آنها روی می‌گردانند.

وی یادآور شد: برخی از آنها بسیار زرنگ، حرفه‌ای و دارای صفت معاویه هستند، یعنی از اسلام دم می‌زنند اما مقابل اسلام و فرزند رسول خدا شمشیر می‌کشند.

فدایی در بخش پایانی صحبت‌های خود، به اهمیت حماسه 9 دی اشاره کرد و یادآور شد: ممکن بود مردم پس از انتخابات 22 خرداد 88 با شعارهای اولیه فتنه‌گران دچار شک و تردید شوند اما آرام‌آرام به ماهیت ضد انسانی، ضد الهی و ضد مردمی فتنه پی بردند و فهمیدند فتنه‌گران برای پیشبرد اهدافشان دست به کشته‌سازی، نسبت دروغ دادن به نظام، همراهی با فرقه ضاله بهایت و منافقین مسلح می‌زنند.

دبیرکل جمعیت ایثارگران با اشاره به حمایت جریان منحوس سلطنت‌طلب، همجنس‌بازان و صهیونیست‌ها از فتنه‌گران و در عین حال عدم اعلام برائت از این جریانات، گفت: سران نظام سلطه از حرکت فتنه در داخل حمایت کرده و آنها کوچکترین واکنشی نشان ندادند.

وی با بیان اینکه اوج مسئله سال 88 روز عاشورا بود، یادآور شد: فتنه‌گران با بی‌شرمی همچون بنی‌امیه و تابعین آن، به ساحت مقدس امام حسین(ع) توهین کرده و به جشن و پایکوبی پرداختند از این رو مردم که نمی‌توانستند این صحنه‌ها را تحمل کنند به میدان آمده و حماسه 9 دی را رقم زدند.

فدایی فتنه 88 را یکی از پیچیده‌ترین حرکات ضد انقلابی به منظور ریشه‌کن کردن جمهوری اسلامی برشمرد و تأکید کرد: مردم با بصیرت و حضور خود این فتنه را به شکست کشاندند همانطور که در انقلاب و جنگ به پیروزی رسیدند.

دبیرکل جمعیت ایثارگران در پایان خاطرنشان کرد: ایستادگی ملت ایران در برابر فتنه نمونه سمبلیک از نحوه مقابله آنها با جریان‌های ضد انقلابی است از این رو ما همواره باید حماسه 9دی را زنده نگه داریم، از آن تقدیر کنیم و اجازه ندهیم که یوم‌الله 9دی خاموش شود.

۱۳۹۲/۱۰/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...