نسخه چاپی

رد پای بابك زنجانی این‌ بار در تاجیكستان

انگار ورق برای بابك زنجانی كاملا برگشته است . پرونده‌ای در تركیه رو می‌شود پای بابك زنجانی به میان می‌آید، پرونده فروش نفت توسط بخش خصوصی مطرح می‌شود، پای بابك زنجانی به میان می‌آید، ماجرای تامین اجتماعی وسط كشیده می‌شود، پای بابك زنجانی به میان می‌آید و انگار این اسم فعلا قصد ندارد از صدر اخبار رسانه‌ای خداحافظی كند.

به گزارش نما به نقل از تابناک: انگار ورق براي بابك زنجاني کاملا برگشته است . پرونده‌اي در تركيه رو مي‌شود پاي بابك زنجاني به ميان مي‌آيد، پرونده فروش نفت توسط بخش خصوصي مطرح مي‌شود، پاي بابك زنجاني به ميان مي‌آيد، ماجراي تامين اجتماعي وسط كشيده مي‌شود، پاي بابك زنجاني به ميان مي‌آيد و انگار اين اسم فعلا قصد ندارد از صدر اخبار رسانه‌اي خداحافظي كند.

روزنامه قانون نوشت: اين بار بابك زنجاني كه فعلا در تهران است و در هيچ دادگاهي محاكمه نشده است تا اتهاماتش ثابت شود، درگير ماجرايي عجيب‌تر از قبل شده است.درگير دروغگويي . شايد همين موضوع بتواند پرونده خيلي از مواردی را كه وي اتهام مي‌داند باز كند. وي پيش از اين ادعا كرده بود كل بدهي‌اش به دولت ايران را پرداخت كرده است و اتفاقا چيزي در حدود 2 هزار ميليارد تومان نيز طلبكار است اما بانك مركزي وارد ميدان شد و بابك زنجاني را به درغگويي متهم كرد.

روابط عمومی‌بانک مرکزی عصر شنبه با اعلام اینکه بابک زنجانی تاکنون هیچ گونه وجهی را به حساب بانک مرکزی واریز نکرده است، ادعای وی را تکذیب کرد. بنا بر اعلام روابط عمومی‌بانک مرکزی جمهوری اسلامی‌ایران، با استعلام به عمل آمده در روز جاری، واریز هر گونه وجهی به حساب بانک مرکزی بابت بدهی آقای بابک زنجانی تایید نمی‌شود.

آيا دولت ايران با يك نفر رو در روست؟

به اين ترتيب مي‌توان چنين نتيجه گرفت كه بابك زنجاني با اعلام خبري دروغ در صدد گمراه كردن افكار عمومي بوده است . آيا وي چنين توقع داشت كه دولت ايران بر خبر دروغ وي سرپوش بگذارد؟ آيا تصور مي‌كرد كه دولت ايران پيگير صحت و سقم خبر اعلام نمي‌شود . اين احتمالات سبب مي‌شود شك و شبهه‌هايي در اين مسير ايجاد شود‌. بدون ترديد افرادي در پشت سر بابك زنجاني حضوري قدرتمند دارند كه با ايجاد سر و صدا پشت اين نام، قصد دارند از افشا شدن هويتشان خودداري كنند . اما ماجراي اين دروغ چه بود؟

پرداخت رشوه یک میلیون دلاری به بانک مرکزی تاجیکستان

سه ماهي از جلسه كميسيون انرژي مجلس با بابک زنجاني مي‌گذرد . وي سندي را به نمايندگان ارائه داد كه نشان می‌داد بدهي‌اش را به دولت ايران پرداخته است اما همين سند سبب شد ماجراي فساد برخي از ويژه‌خواران از تركيه نيز فراتر رفته و تا تاجيكستان كشيده شود . روز شنبه تسنيم به نقل از يك عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی‌گزارش داد بابک زنجانی با پرداخت رشوه یک میلیون دلاری از بانک مرکزی تاجیکستان یک گواهی جعلی گرفته که بدهی خود به ایران را پرداخت کرده است. امیرعباس سلطانی گفت: جلسه‌ای با وزیر نفت داشتیم، هم از وزیر نفت و هم از مسئولان بانک مرکزی پیگیری کردیم و مشخص شد تاکنون هیچ پولی از سوی آقای بابک زنجانی به حساب دولت واریز نشده است.

وی افزود: آقای زنجانی یک گواهی از بانک مرکزی تاجیکستان ارائه کرده مبنی بر اینکه تمامی‌بدهی خود به دولت ایران را در این کشور به حساب بانک مرکزی ایران واریز کرده است اما با پیگیری‌های مجلس مشخص شد حتی یک ریال هم به حساب دولت ایران واریز نشده و گواهی صادرشده نیز با پرداخت یک میلیون دلار از سوی آقای بابک زنجانی صادر شده که حالا اسم این پول را می‌خواهند رشوه بگذارند یا هر چیز دیگر، اما این گواهی جعلی است. این عضو کمیسیون انرژی با بیان اینکه پیش از این ادعاهای بابک زنجانی چیز دیگری بود، گفت: در جلسه‌ای که سه ماه پیش با آقای زنجانی داشتیم، وی با ارائه یک سری گواهی مدعی بود نه‌تنها بدهی‌های خود به دولت ایران را پرداخت کرده بلکه اعلام می‌کرد حدود 2 هزار میلیارد تومان نیز طلبکار است، حالا چطور شده که حرف خودش را پس گرفته و با ارائه گواهی جعلی مدعی پرداخت بدهی خود به دولت ایران است؟! نماینده مردم بروجن در مجلس نهم با بیان اینکه این آقا همه را به تمسخر گرفته و دارد همه را بازی می‌دهد، گفت: باید زودتر این قضیه را به صحن علنی مجلس بیاوریم تا مشخص شود اصل جریان چیست و چه‌کسانی از این فرد حمایت می‌کنند.

سند قلابي در كميسيون اصل نود

اما اين گواهي جعلي از سوي بابك زنجاني به چه كسي ارائه شده است؟ زنجاني اين گواهي را به كميسيون اصل نود مجلس ارئه كرده است تا نشان دهد تمامي بدهي خود را به وزارت نفت پرداخت كرده است . نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی‌در اين خصوص به فارس گفت: زنجانی تاکنون هیچ مبلغی بابت بدهی‌ خود به وزارت نفت، به دولت پرداخت نکرده و ادعای قبلی وی مبنی بر پرداخت بدهی، دروغ بوده است و پس از بررسی‌ها متوجه شدیم زنجانی سند پرداخت بانک مرکزی تاجیکستان را جعل کرده است. حیدری تأکید کرد: پرونده بابک زنجانی در کمیسیون اصل 90 قانون اساسی مجلس، حتماً مورد بررسی موشکافانه قرار می‌گیرد. از کل رقم حدود 2 میلیارد و 60 میلیون یورویی‌ که بابک زنجانی مدعی پرداخت آن به دولت شده بود، تاکنون هیچ رقمی‌پرداخت نشده و هیچ پولی به حساب دولت واریز نشده است.

۱۳۹۲/۱۰/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...