نسخه چاپی

سال 88 چند بانك و مغازه تخریب شد؟

استاندار تهران در ایام فتنه ۸۸ گفت: قریب ۷۹ مغازه در مدت فتنه 88 به آتش كشیده شد كه محل كسب و كار مردم بود. ۱۴۳ شعبه بانك تخریب شد. بیش از ۳۰ نفر انسان بی گناه جانشان را از دست دادند.

به گزارش نما؛ به نقل از نسیم، مرتضی تمدن گفت: بسیاری زیرساخت های شهری مثل ایستگاه های اتوبوس و کیوسک های تلفن اتوبوس ها تخریب شدند که آمار بالایی هم داشت و به بسیاری از افراد هجوم فیزیکی آورده شد ، کتک خوردند، مجروح شدند، دچار نقص عضو شدند. من نمی توانم بپذیرم که جوانان ایرانی به چنین اعمالی دست زده باشند. تا همین الان هم نتوانسته ام بپذیرم. از سوی دیگر هم نمی‌توانم بپذیرم عده ای از بیرون آمدند و این کارها را کردند. اما باید دید تحت چه برنامه ای و برای چه منظوری چنین فرایندی در کشور رقم می خورد؟ چنین فضا و جوی به وجود می آید، جوانان ما را متشنج و مردم را عصبی می کند؟
وی افزود: ما قریب به هشت ماه مستقیم بعد از انتخابات درگیر فرایندی بودیم که اینها در کشور تحت عنوان "تقلب در انتخابات" کلید زدند. روزی را برای بازشماری آرا تعیین و از نمایندگان همه کانددیداهای معترض دعوت شد. ۱۰ درصد صندوق ها (نزدیک به۶۰۰ صندوق) شمارش شد. نتیجه این بازشماری این شد که ۲۳۵ رای برای موسوی بیشتر خوانده "شده بود" و ۸۰ رای برای احمدی نژاد کمتر خوانده "شده بود". در آن روز بعضی کاندیداها نمایندگانشان را فرستاده بودند و برخی هم خیر.
تمدن گفت: هر پیشنهادی را تصور کنید در طول این مدت به کاندیداهای معترص دادیم. از پیشنهاد بازشماری مجدد آرا بگیرید تا جلسه و نشست های کارشناسی، مناظره و مواجهه رودردرو. از هر مکانیسمی تصور کنید برای برقراری آرامش استفاده کردیم، ولی از هیچ کدام پاسخ مثبت دریافت نکردیم. یعنی حاضر نبودند بیایند و بنشینند و صحبت کنند. حتی ما فرم های شکایت از نحوه برگزاری انتخابات را بردیم و دو دستی تقدیم کردیم، گفتیم هر حرفی و شکایتی دارید در این چارچوب به ما بدهید رسیدگی می کنیم و موظف ایم به شما پاسخ دهیم که نپذیرفتند.

۱۳۹۲/۱۰/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...