نسخه چاپی

فتنه ابهت بین‌الملل نظام را كم كرد

میركاظمی گفت: بعد از فتنه، اتحادیه اروپایی و خزانه‌داری آمریكا به طور خودكار و مرتب علیه ایران بیانیه می‌دادند و تحریم‌ها را اجرا می‌كردند كه منجر به كاهش سطح ابهت نظام در سطح بین‌المللی شد.

به گزارش نما ، مسعود میرکاظمی، نماینده مجلس شورای اسلامی گفتگویی با نماینده انجام داده است که مشروح آن در ادامه می‌آید:

* برای آغاز بحث بفرمایید از منظر جنابعالی مهمترین صدمه ای که فتنه به کشور وارد ساخت، چیست؟

مهمترین نکته که باعث نگرانی مسئولان دلسوز نظام نیز شد زیاده خواهی های بیگانگان بود که با تبانی برخی از افراد جاهل و یا وابسته داخلی دست به این حرکت زدند و هشت ماه در خیابان ها قشون کشی کردند و به آتش زدن و بی حرمتی به مقدسات مردم و مسئولان نظام و کشتار مردم پرداختند.

فتنه گران صدمات زیادی را به کشور وارد کردند و بایستی عذرخواهی کنند و نه تنها این کار را نکرده اند، طلبکار نیز هستند.

* این آشوب ها در سطح بین المللی چه تاثیری روی روابط ایران با دیگر کشورها داشت ؟

فتنه باعث شد ما را در این 4سال به انزوا بکشند و بتوانند تحریم های پی درپی و سنگین تری برعلیه ما اعمال کنند، عوامل رسانه ای این فتنه در غرب به مردم دنیا نشان دادند مردم ایران دیگر این حکومت را نمی خواهند و بدین صورت چهره نظام را در افکار عمومی تخریب کردند.

* می توانید لیستی از تحریمها که پس فتنه علیه ایران اعمال شده را عنوان کنید؟

در مواردی همچون حمل ونقل، امورتجاری، بانکی، نفتی و دارویی ما را مورد تحریم های سنگین تر قرار دادند در صورتی که تا قبل از این جرات نمی کردند تا این حد پیشروی کنند و برای جلب نظر و اجماع دیگر کشورها خیلی تلاش می کردند، اما بعد از فتنه موجی از تحریم های سنگین را برکشور تحمیل کردند و امروز برخی آقایان برای حل مشکلات کشور اشاره می کنند که چاره ای بجز اینکه در ژنو مذاکره کنیم، نداریم و مشکلات کشور همگی را ناشی از تحریم ها می دانند و تنها راه حل آن را نیز انجام این مذاکرات می دانند.

* آیا امکان راه انداز ی آشوب هایی از این قبیل وجود دارد ؟

بله، به همین خاطر باید مشخص شود چه کسانی مسبب فتنه بودند، چه اقداماتی باعث شد کار به اینجا برسد و در این 4 سال چه شرایطی برای کشور بوجود آمد؟ شاخص ها ارزیابی شود تا ببینند خسارت های داخلی و خارجی چقدر بوده است بگونه ای که اجازه وقوع چنین حرکت هایی در آینده را ندهند، و بفهمیم که این تحرکات چه حجمی داشته تا افراد مسبب این موضوع طلبکار ملت و مسئولین نباشند و باید خود را تا ابد الدهر بدهکار به مسئولان و مردم بدانند.

جوانان باید اعترافات بانیان فتنه در داخل و خارج از کشور را بخوانند زیرا در آن ها درس های زیادی هست که چگونه انقلاب مخملی را توسعه دموکراسی جا می زنند و چگونه آن را مدیریت مجازی می دانند، و از آن حمایت می کنند.

گفته شده در سال های 83 و 84 و تا نزدیکی های انتخابات دولت دهم نیز حتی از این دست مطالب مطرح کرده اند و از این حرکت ها دفاع کرده اند و حتی در روز انتخابات برخی از این مسئولین مطرح کردند که اگر تقلب شود مردم به خیابان ها می ریزند. سناریوی تقلب یک سناریوی انقلاب مخملی بود که از چند سال قبل برنامه ریزی شده بود.

* آیا فتنه 88 روی خروج شرکت های نفتی هم تاثیری داشت؟

بله، بعد از انقلاب هم خیلی از مستشاران آمریکایی رفتند و بعد از آن متخصصان ایرانی شروع به کار کردند و زمان فتنه نیز خیلی از شرکت هایی که در ایران کار می کردند نه تنها در صنعت نفت بلکه در جاهای دیگر از ایران رفتند و این اتفاق به دلیل سمپاشی هایی بود که صورت می گرفت و نظام را از مردم جدا جلوه می داد. آنها مطرح می کردند در ایران حکومتی روی کار است که با تقلب سرکار آمده، این مسایل تاثیر خیلی منفی بر سرمایه گذاران گذاشت.

در چند ماه گذشته در مدت زمانی کوتاهی در ترکیه تظاهرات خیابانی شد و آقای اردوغان محاسبه کردند که چند میلیارد دلار به این کشور خسارت وارد شده است. ما هم باید حساب کنیم در 8 ماه زمان فتنه چه میزان خسارت دیده ایم. این در حالی ست که طی آن مدت، هیچکس جرات نمی کند در این کشور سرمایه گذاری کند و حتی سرمایه گذاران قبلی نیز مردد می شدند. بعد از این اغتشاشات بود که تحریم های نفتی علیه ایران هم افزایش یافت.

آمریکا شرکت های اروپایی را صدا می کرد و آنها را تهدید می کرد که اگر وارد ایران شوید شما را محاکمه می کنیم برای اینکه شما به یک نظام حامی تروریست کمک می کنید آنچه که نتیجه فتنه شد این بود که امکان تحریم های گسترده علیه ایران را فراهم کرد و قبلا اگر می خواستند یک تحریمی علیه ما راه بیندازند دنبال اجماع برای انجام این کار بودند و سعی می کردند چند ماه زمینه سازی این کار را بکنند اما بعد از فتنه اتحادیه اروپا و خزانه داری آمریکا به طور خودکار و مرتب علیه ایران بیانیه می دادند و تحریم ها را اجرا می کردند که منجر به کاهش سطح ابهت نظام در سطح بین المللی شد و همچنین افول قدرت اقتصادی مان در دنیا شد.

۱۳۹۲/۱۰/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...