نسخه چاپی

وزارت صنعت مسؤول آموزش رانندگی!‬

واگذاری آموزشگاه‌های راهنمایی و رانندگی از نیروی انتطامی به وزارت صنعت و معدن و تجارت با مصوبه دولت كلید خورد.

به گزارش نما داشتن گواهینامه رانندگی، شاید ضرورت نباشد اما از آنجا که داشتن مهارت های متعدد به تسهیل زندگی روزمره و صرفه جویی مادی می انجامد، بسیاری از مردم برای دریافت گواهینامه اقدام می کنند و این موضوع در بین جوانان نیز طرفداران بسیاری دارد و تنها راه رسیدن به این مقصود، اموزشگاه های راهنمایی و رانندگی است.

طی سالهای اخیر، نظارت و پیگیری انجام امور مربوط به تاسیس و اداره آموزشگاههای رانندگی بر عهده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران بود، اما به نظر می رسد این موضوع دچار تحولات جدی شده است.

سردار موسی امیری جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی در گفتگویی اختصاصی، از مصوبه ای مهم خبر می دهد که بر اساس آن مدیریت پلیس بر آموزشگاه هایی راهنمایی و رانندگی، اخیرا به سازمان های صنعت، معدن و تجارت استانها واگذار شده است.

بنا بر بررسی های صبحانه، این واگذاری برابر تصویب هیات دولت صورت گرفته اما در عین حال همانند گذشته، سیاست ها و نظارت عالیه پلیس راهنمایی و رانندگی بر این آموزشگاهها اعمال خواهد شد.

دولت در بخش دیگری از مصوبه مهم خود، گروه بندی جدید برای صدور گواهینامه های رانندگی ایجاد کرده است و با این تصمیم جدید دولت، با احتساب گواهینامه های پایه یک و ۲، گواهینامه جدید پایه ۳ نیز برای افرادی که نخستین بار خواهان دریافت گواهینامه هستند، در نظر گرفته شده است.

بر این اساس، متقاضیانی که ۱۸ سال دارند می توانند برای گرفتن گواهینامه پایه ۳ که مدت آن نیز ۲ ساله است اقدام و پس از دو سال، درصورت تمایل گواهینامه پایه ۲ دریافت کنند.

۱۳۹۲/۱۰/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...