نسخه چاپی

تغییر در نحوه پرداخت نقدی یارانه‌ها

معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با تایید سخنان اخیر علی طیب نیا، وزیر اقتصاد و دارایی در خصوص تغییر نحوه و میزان یارانه پرداختی به مردم در سال آینده گفت: دولت عقیده دارد كه حتی رقم فعلی یارانه های پرداختی نیز باید بیشتر از شرایط موجود باشد.

به گزارش نما به نقل از مهر, محمدباقر نوبخت در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره اظهارات اخیر وزیر اقتصاد مبنی بر اینکه نحوه و میزان یارانه پرداختی به مردم در سال آینده اظهار داشت: سخن وزیر اقتصاد در خصوص تغییر شیوه ارائه یارانه به مردم حرف درستی است و بر همین مبنا دولت مصمم است نسبت به اصلاح قانون هدفمندی یارانه ها و افزایش کارایی آن اقدامات لازم را انجام دهد.

وی افزود: بر همین اساس دولت اصلاح قانون هدفمندی و افزایش کارایی آن را موکول به لایحه‌ای که در این خصوص تنظیم خواهد کرد، کرده است. البته اطلاع رسانی و گمانه زنی زیادی در خصوص این لایحه در رسانه ها صورت گرفته و می گیرد و خواهش ما این است که در این خصوص گمانه زنی نشود.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه عده قابل توجهی از مردم ما یارانه دریافت می کنند و ما معتقدیم حتی این رقم فعلی باید بیشتر هم بشود تصریح کرد: دولت نه تنها مصمم است که هدفمندی را به شکل بهتری انجام بدهد بلکه بر خود فرض می داند سبد کالایی را در کنار یارانه نقدی به مردم اختصاص دهد.

وی تاکید کرد: این سبد کالا قرار نیست جایگزین پرداخت یارانه نقدی باشد اینکه شیوه هدفمندی یارانه ها و نحوه پرداخت به چه صورت اصلاح و بر اساس آن یارانه توزیع شود که به ویژه در بین خانواده های نیازمند و بنگاه های تولیدی بنا بر انجام این کار است در قالب لایحه تقدیم خواهد شد.

نوبخت بار دیگر با تایید سخنان اخیر وزیر اقتصاد درباره تغییر شیوه هدفمندی یارانه ها و نحوه پرداخت آن در بین دهک های مختلف گفت: برای هفته آینده بنده و همکاران اقتصادی دولت از طریق رسانه ملی با مردم در خصوص ابعاد و اجزای هدفمندی یارانه ها سخن خواهیم گفت.

۱۳۹۲/۱۰/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...