نسخه چاپی

جنتی به مجلس فراخوانده شد

وزیر ارشاد هفته آتی برای پاسخگویی به سؤال نماینده تهران درباره رفتار غیرمسئولانه این وزارتخانه نسبت به نشریات هتاك در صحن علنی مجلس حاضر می‌شود.

به گزارش نما به نقل از فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسات علنی هفته آینده پارلمان سؤال حمید رسایی نماینده تهران از علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند.

پیش از این وکلای ملت در جریان رسیدگی به سؤالات نمایندگان از علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی و رضا فرجی‌دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، از پاسخ‌های آنان به پرسش‌های مطرح شده قانع نشدند و به وزرای مذکور اخطار و کارت زرد دادند.

بدین ترتیب مجلس از زمان آغاز به کار دولت یازدهم، 2 کارت زرد به دولت تدبیر و امید داده است.

طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، در صورتی که در هر دوره مجلس، تعداد کارت زردهای یک وزیر به عدد 3 برسد، زمینه استیضاح آن وزیر فراهم می‌شود البته هر چند که طبق قانون نمایندگان بدون طرح سؤال از یک وزیر و اخطار دادن به وی نیز می‌توانند نسبت به استیضاح آن وزیر اقدام کنند.

حمید رسایی نماینده تهران در مجلس درباره موضوع سؤالش از وزیر ارشاد که سه‌شنبه هفته آینده در صحن علنی بررسی خواهد شد، توضیح داد: موضوع سؤال درباره رفتار غیرمسئولانه‌ای است که وزارت ارشاد نسبت به نشریات هتاک دارد، که نمونه بارز آن را در برخورد وزارت ارشاد با روزنامه بهار بعد از توقیف این روزنامه شاهد بودیم.

وی افزود: موضوع سؤال نشان دادن روند بازگشت تجدیدنظر طلبان فکری به عرصه مطبوعات و وادادگی وزارت ارشاد در برابر این جریان است.

اخیرا نیز حسن روحانی رییس جمهور در دیدار با مجمع نمایندگان گیلان، ضمن انتقاد از نحوه برخورد نمایندگان با وزرا در مجلس و تعداد زیاد سوالها از آنها اظهار داشته است که برخی وزرا تهدید به استعفا کرده‌اند و گفتند که اگر این روند ادامه یابد، نمی‌توانند کار کنند.

۱۳۹۲/۱۰/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...