نسخه چاپی

سناریوی جدید ضد حزب‌ الله كلید خورد!

یك پایگاه خبری به نقل از رئیس مجلس لبنان نوشت: هدف كابینه جدید لبنان كه به زودی تشكیل می‌شود، دور كردن حزب‌ الله از دولت است.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، پایگاه خبری روزنامه فرامنطقه‌ای الحیات در مقاله‌ای به بررسی سناریوهای تشکیل دولت آتی در دولت لبنان پرداخت و نوشت که سناریوهای مختلفی درباره بحران‌های لبنان در روزهای آتی و پس از آنکه "میشل سلیمان" رئیس جمهور و "تمام سلام" نخست وزیر مامورتشکیل کابینه جدید، ایجاد دولت جدید را اعلام کرد، وجود دارد.

خبرها حاکیست در صورتی که کابینه جدید غیر حزبی و مستقل باشد، گروه‌های 8 مارس اقدامات اعتراضی را در خیابان‌ها در پیش خواهند گرفت.

این در حالی است که برخی افراد که اخیرا با "نبیه بری" رئیس مجلس لبنان دیدار داشته‌ اند، گفته‌اند، وی اعلام کرده است در صورتی که دولت آینده همانطور که می‌گویند از افراد غیر وابسته و غیر حزبی تشکیل شود هدف و نتیجه عملی آن دور کردن حزب الله از دولت و نه چیز دیگری است.

بری در این دیدار گفت: آیا عاقلانه است که این موضوع را قبول کنیم ما در جنبش امل به همراه امام موسی صدر در سال 1975 با کنار گذاشتن حزب الکتائب مقابله کردیم آیا این عاقلانه است که با کنار گذاشتن کسانی که مقابل اسرائیل مقاومت می‌کنند کنار بیاییم؟

نبیه بری در پاسخ به سوالی در این باره که آیا جنبش امل و حزب الله از وزرای شیعه کابینه خواهند خواست تا کناره گیری کرده تا کابینه سقوط کند، گفت: چه کسی این موضوع را گفته است. آیا کسانی که این موضوع را مطرح می‌کنند از نیروهای 8 آذر هستند؟ هیچ کس این موضوع را نگفته است.

۱۳۹۲/۱۰/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...