نسخه چاپی

ركورد شكنی مرادی پس از 13 سال

تیم ملی وزنه‌برداری ایران با 3 طلا و 3 نقره ای كه امروز سهراب مرادی و كیانوش رستمی به دست آوردند، به رده دوم جدول توزیع مدال مسابقات قهرمانی آسیا صعود كرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون وزنه‌برداری، در حالیکه رقابت‌های 5 وزن نخست 56، 62، 69، 77 و 85 کیلوگرم مسابقات قهرمانی اسیا به اتمام رسیده است تیم ملی کشورمان با کسب 4 مدال طلا، 3 نقره و 2 برنز، بعد از چین در رده دوم جدول توزیع مدال قرار دارد.

این درحالی است که چینی ها فقط یک وزنه بردار دیگر در دسته 94 کیلوگرم دارند، اما در ترکیب تیم ملی کشورمان هنوز 3 وزنه‌بردار اوزان 105 و 105+ کیلوگرم، یعنی نواب نصیرشلال، بهداد سلیمی و سجاد انوشیروانی روی تخته نرفته اند.

هم اکنون چین با 8 طلا، 2 نقره و 2 برنز صدرنشین رده بندی مدالی است و ازبکستان با 2 طلا و یک برنز، پس از ایران در رده سوم قرار دارد.

تا کنون 10 تیم در بخش مردان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی آسیا صاحب مدال شده اند.



* رکورد شکنی سهراب مرادی پس از 13 سال

سهراب مرادی با مهار وزنه 216 کیلوگرمی، ضمن کسب مدال طلای حرکت دوضرب و مجموع رقابتهای قهرمانی آسیا، رکورد دوضرب دسته 85 کیلوگرم ایران را نیز پس از 13 سال به نام خود به ثبت رساند.

رکورددار دوضرب دسته 85 کیلوگرم ایران تا قبل از شروع رقابتهای سال 2012 قهرمانی آسیا شاهین نصیری نیا بود که 13 سال پیش و در مسابقات قهرمانی 1999 جهان در آتن با مهار وزنه های 175 در یکضرب و 215 در دوضرب، هر 3 رکورد یکضرب، دوضرب و مجموع ایران را به نام خود به ثبت رسانده بود. اما مرادی که سال گذشته با مهار وزن 176 کیلوگرم در مسابقات جام باشگاه های آسیا رکورد یکضرب این دسته را به نام خود ترقی داده بود، امروز با مهار وزنه 216 کیلویی، رکورد دوضرب را نیز به نام خود ثبت کرد تا شاهین نصیری نیا حالا فقط رکورد مجموع این دسته را با حدنصاب 390 کیلوگرم در اختیار داشته باشد.

پیش از سهراب مرادی، کیانوش رستمی هم با انتخاب وزنه 216 کیلوگرمی در آخرین حرکت خود در مسابقات قهرمانی آسیا به رکورد ایران حمله کرد، اما نتوانست این وزنه را بالای سر ببرد.

گفتنی است سهراب مرادی با تکرار این وزنه در رقابت های المپیک 2012 لندن، رکورد المپیک را نیز به نام خود به ثبت خواهد رساند. رکوردهای جهانی این دسته هم با 187 کیلوگرم در یکضرب، 218 کیلوگرم در دوضرب و 394 کیلوگرم در مجموع، در اختیار وزنه برداری از بلاروس و چین قرار دارد.

۱۳۹۱/۲/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...