نسخه چاپی

تغییر مسیر قاچاق مواد مخدر از خشكی به دریا

معاون امنیتی و انتظامی وزیر كشور با بیان اینكه كنترل شدید مرزها باعث تغییر مسیر قاچاق مواد مخدر شده است، گفت:بخشی از قاچاق مواد مخدر به سمت مرز دریایی رفته است.

به گزارش نما «علی عبداللهی» در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: تغییر مسیر قاچاق مواد مخدر از خشکی به دریا، نشان دهنده این است که مرزهای خشکی به خوبی کنترل می شود.

وی اظهارداشت: البته این تغییر مسیر به این معنا نیست که هیچ موادی از مرزها وارد کشور نمی شود چرا که مرز ایران با پاکستان و افغانستان بیش از دو هزار کیلومتر است.

** قاچاق مواد مخدر به صورت کوله باری و شتری است
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص مبارزه با قاچاق مواد مخدر افزود: در گذشته مواد مخدر با کاروان های خودرویی و موتورسیکلت وارد کشور می شد که در حال حاضر این امکان وجود ندارد و عمده قاچاق مواد مخدر به صورت کوله باری، نفری،چهارپا و شتری است.

عبداللهی با بیان اینکه کشفیات در نقطه صفر مرزی به شدت افزایش پیدا کرده ،اظهارداشت: کشفیات قاچاق نسبت به سال گذشته شش برابر شده است.

وی افزود: افزایش کشفیات قاچاق نشان می دهد که کنترل های مرزی موثر بوده و نسبت به گذشته تشدید شده است.

** اجرای پروژه های انسداد فیزیکی در نقاط خالی مرزی
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با تاکید بر اینکه بحث کنترل مرز یکی از اولویت های وزارت کشور است، گفت: با توجه به شرایط مرزهای شرقی در بحث قاچاق مواد مخدر،تردد غیرمجاز افراد و همچنین فعالیت جریانات تروریستی و گروه های افراطی لازم است که مرز با حساسیت بیشتری کنترل و اقدامات انسدادی در ابعاد مختلف دنبال شود.

عبداللهی با اشاره به اقدامات عمرانی انجام شده در مرزها، افزود: در برخی مرزها، ایجاد سیم خاردار، احداث کانال، پاسگاه و برجک ها و همچنین نصب سیستم های راداری و کنترل الکترونیک مرز انجام شده است.

وی تصریح کرد: وزیر کشور در خصوص نقاط خالی مرزی تاکید کرده است که با اولویت بندی انسداد فیزیکی یا طرح های عمرانی مرز اجرایی و یا پروژه های نیمه تمام تکمیل شود.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: بر همین اساس در لایحه بودجه سال 93 ردیف بودجه خوبی برای توسعه پروژه های کنترل مرز پیش بینی شده است که اگر چه این میزان کافی نیست اما به پروژه ها سرعت می بخشد و خلاء ها را در نقاط مرزی پر می کند.

عبداللهی با اشاره به بحث ایجاد دیوار مرزی، اظهارداشت: دیوار مرزی نیز یکی از اقدامات عمرانی برای کنترل مرزها است که ما در دو نقطه در جنوب شرقی کشور دیوار مرزی داریم.

وی خاطرنشان کرد: در منطقه غرب و شمال کشور مطلقا دیوار مرزی نداریم و به شیوه های دیگری مرزها را کنترل می کنیم.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: در نقاط مرزی براساس شرایط فیزیکی مرز از طریق احداث کانال، ایجاد سیم خاردارهای حلقوی، سیستم های الکترونیکی یا دید بصری یعنی برجک ها و پاسگاه ها، مرزها را کنترل می کنیم.

عبداللهی خاطرنشان کرد: وضعیت توپوگرافی و اقلیم مرز شرایط یکسانی ندارد به همین دلیل باید از همه ابزارها و شیوه ها برای کنترل مرزهای کشور استفاده کرد.

** موافق نامه امنیتی ایران با هفت کشور همسایه
معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور همچنین با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با هفت کشور همسایه موافقت نامه امنیتی دارد، گفت: این موافقت نامه ها مسایل و موضوعات دو جانبه امنیتی و انتظامی از جمله مبارزه با تروریسم، جرایم سازمان یافته امنیتی، کنترل مرزی مبارزه با قاچاق انسان و مهاجرین و مبارزه با مواد مخدر را شامل می شود.

** پیگیری حادثه تروریستی سراوان تا انهدام گروه های تروریستی ادامه دارد
عبداللهی همچنین در خصوص پیگیری های صورت گرفته در زمینه حادثه تروریستی سراوان، اظهارداشت: برای پیگیری این حادثه نشست هایی با وزارت خارجه و دیگر دستگاه های مرتبط برگزار کرده ایم که این موضوع همچنان در حال پیگیری است.

وی اظهارامیدواری کرد که این پیگیری ها نتیجه خوبی به همراه داشته باشد و منجر به انهدام و نابودی گروه های تروریستی در منطقه شود.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور همچنین با بیان اینکه حادثه تروریستی علیه مهندسان ایرانی در دیاله عراق نیز در حال پیگیری است، گفت: خوشبختانه دولت عراق و دستگاه امنیتی این کشور در خصوص این حادثه تروریستی بلافاصله اقدام کرد و 15 نفر نیز در این رابطه دستگیر شده اند.

عبداللهی ادامه داد: آن هایی که مرتکب این عمل جنایتکارانه شده اند حتما مجازات سختی در انتظارشان خواهد بود.

** نصب دستگاه های ایکس ری برای کنترل مبادی ورودی رسمی کشور
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور همچنین با بیان اینکه امکان ورود مواد مخدر از مبادی رسمی نیز وجود دارد، گفت: علت این موضوع شاید ضعف تجهیزات و امکانات باشد البته دوستان گمرک در مرزهای رسمی تلاش خود را می کنند تا قاچاق وارد کشور نشود.

عبداللهی ادامه داد: در بعضی نقاط دستگاه های ایکس ری چمدانی و کامیونی مستقر شده که کنترل ها با دقت بیشتری انجام می شود.

وی اظهارداشت: در تلاش هستیم تا در برخی نقاط دیگر کشور نیز دستگاه های ایکس ری چمدانی مستقر شود تا نگرانی ها از مبادی رسمی برطرف شود.

۱۳۹۲/۱۰/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...