نسخه چاپی

موبایل چشم راننده را از جاده نمی‌كَند!

این افراد ادعا می‌كنند كه صحبت كردن با تلفن همراه پشت فرمان خطری دربر ندارد و احتمال تصادفات را افزایش نمی‌دهد.

به گزارش نما به نقل از فارس، صحبت با تلفن‌ همراه حین رانندگی باعث نمی‌شود راننده چشمان خود را از جاده بردارد. با این وجود باید توجه داشت این کار بدون شماره‌گیری انجام نمی‌شود و این اتفاق باعث می‌شود احتمال تصادف برای خودرو افزایش یابد.

نتایج حاصل از یک مطالعه جدید بار دیگر ثابت کرد که شماره‌گیری، ارسال پیامک یا استفاده از تلفن‌همراه به هر نحوی در هنگام رانندگی می‌تواند خطر تصادفات را به خصوص برای رانندگان جوان افزایش دهد.

البته کارشناسان در جریان این مطالعه به نتایج جدیدی دست یافته‌اند که قابل ملاحظه است. این افراد ادعا می‌کنند که صحبت کردن با تلفن همراه پشت فرمان خطری دربر ندارد و احتمال تصادفات را افزایش نمی‌دهد.

البته باید گفت که این دانشمندان به استفاده از دستگاه تلفن‌همراه یا هندزفری برای صحبت کردن پشت فرمان اشاره نکرده‌اند.

به هر حال باید گفت که صحبت با تلفن‌ همراه حین رانندگی باعث نمی‌شود تا راننده چشمان خود را از جاده بردارد. با این وجود باید توجه داشت که صحبت با تلفن همراه بدون شماره‌گیری به دشواری صورت می‌گیرد و این اتفاق باعث می‌شود احتمال تصادف برای خودرو افزایش یابد.

بررسی‌های اولیه صورت گرفته با سیستم‌های شبیه‌ساز، دستگاه‌های آزمون رانندگی و ابزارهای بررسی میزان استفاده از تلفن‌همراه نشان داد که رانندگی‌های خطرناک زمانی اتفاق می‌افتد که راننده در حال استفاده از تلفن همراه است و به‌خصوص این جریان هنگامی که یک فرد نوجوان یا جوان پشت فرمان نشسته است، تشدید می‌شود.

بر اساس آمارهای موجود، بیش از 6 درصد از کل تصادفات رانندگی مربوط به رانندگان 15 تا 20 ساله می‌شود و در کنار آن 10 ددرصد از کل تلفات رانندگی و 14 درصد رانندگانی که زخمی می‌شوند نیز به این گروه از افراد تعلق دارند.

۱۳۹۲/۱۰/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...