نسخه چاپی

خبرهای خوب معاون وزیر از وام ازدواج

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: در جلسه‌ای كه با وزیر اقتصاد و رییس بانك مركزی داشته‌ایم، قرار شده است كه ازهفته آینده گشایشی در زمینه وام ازدواج به وجود آید.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، دکتر محمود گلزاری در نشست وزیر ورزش و جوانان با حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی و جمعی از مسئولان موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام (ره) که امروز در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، افزود: حوزه معیشتی یکی از مسائل مهم در حوزه ازدواج است، بنابراین تلاش کرده‌ایم هماهنگی‌هایی را به منظور تخصیص وام ازدواج انجام دهیم.

وی با اشاره به گفت‌وگوهای انجام شده با سازمان صدا و سیما، اظهار کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با علی دارابی، معاون سیما و برخی دیگر از مسوولان این سازمان، قرار است 100 برنامه مربوط به حوزه جوانان با آرم وزارت ورزش و جوانان تولید شود.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به پرسش ایسنا در زمینه سرنوشت قانون تسهیل ازدواج جوانان، اظهار کرد: برنامه تسهیل ازدواج و خانواده در سال 84 و در ستاد ملی ساماندهی سر و سامان گرفته است و ما قصد داریم تا پایان سال جاری شورای عالی جوانان را تشکیل دهیم. از سوی دیگر ستاد ساماندهی امور جوانان نیز 27 عضو تام‌الاختیار از دستگاه‌ها دارد که ما با تعدادی از آنها رایزنی کرده‌ایم و قرار است این ستاد تشکیل شود و پیگیری مصوبات معوقه صورت گیرد.

گلزاری با اشاره به جلسات وزارت ورزش و جوانان با معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری، گفت: با شهیندخت مولاوردی، معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده دو سه جلسه داشته‌ایم و چند جلسه هفتگی نیز در زمینه‌های ازدواج و آسیب‌های خانواده برگزار کرده‌ایم.

وی افزود: بحث‌های عمده‌ای نیز در زمینه مشاوره قبل از ازدواج و ایجاد انگیزه برای ازدواج مطرح است. این بخش محتوایی است و تلاش کرده‌ایم چندین کارگروه علمی داشته‌ و مطالعات گذشته را تجمیع کنیم. علاوه بر آن با سازمان نظام روانشناسی نیز تعاملاتی داشته‌ایم که امیدواریم تا پایان سال جاری بتوانیم اقدامات عملی در این زمینه را انجام دهیم.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: بخش جوانان وزارت ورزش و جوانان یک مجموعه فرابخشی است و باید ظرفیت سایر دستگاه‌های دولتی و کشوری را در زمینه جوانان فعال کنیم. از مجموع موضوعات اعلام شده از سوی وزیر ورزش و جوانان در مجلس شورای اسلامی تابحال شش موضوع را پیگیری کرده‌ایم که از جمله آنها به هویت، مشارکت جوانان، خانواده، ازدواج، اوقات فراغت، کاهش آسیب‌های اجتماعی و رفع مشکلات معیشتی می‌توان اشاره کرد.

گلزاری با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه جوانان، افزود: با حدود 15 دستگاه مهم دولتی در سطح وزیران و روسای آنها ارتباط برقرار کرده‌ایم که از جمله آنها به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری، وزارتخانه‌های اقتصاد و فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌توان اشاره کرد. علاوه بر آن با برخی از دستگاه‌ها نیز در سطح معاونان ارتباط‌هایی برقرار شده که از جمله آنها به سازمان صدا و سیما، وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و بهداشت و درمان، کمیته امداد، کمیته دگرگونی‌های اجتماعی یونسکو و موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) می‌توان اشاره کرد.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره)، اظهار کرد: اولین تفاهم‌نامه را امروز با این موسسه به عنوان یک سمن فعال و مرجع در حوزه جوانان منعقد می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، در ادامه این مراسم تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان ورزش و جوانان و موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) با هدف بسترسازی در جهت تقویت و همکاری‌های فی ما بین در زمینه‌های مختلف علمی، پژوهشی، اجتماعی و سیاسی در زمینه استفاده از آراء و اندیشه‌های امام خمینی (ره) منعقد شد.

در ماده 4 این تفاهم‌نامه آمده است که کارگروهی مشترک با حضور نمایندگان وزارت ورزش و جوانان و موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) تشکیل شود.

گفتنی است که این تفاهم‌نامه در 4 ماده و 16 بند منعقد شده است.

به گزارش ایسنا، در بخش دیگری از این مراسم عقدنامه امام خمینی (ره) که در سال جاری در جشنواره «پیوند آسمانی» در قالب اثری فرهنگی تذهیب شده بود، به حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی تقدیم شد.

۱۳۹۲/۱۰/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...