نسخه چاپی

وضعیت اضطراری در آمریكا/ یخ زدن یك زن در خیابان های نیویورك

در نیویورك زنی كه از عارضه آلزایمر رنج می‌برد، بعد از آن‌كه نتوانست خانه اش را پیدا كند، یخ زد.

به گزارش نما، بارش سنگین برف و کاهش کم سابقه دما در مناطق وسیعی از شمال‌شرق آمریکا و کانادا، میلیون‌ها نفر از ساکنان این مناطق را خانه نشین کرد و جان دست کم یازده نفر را گرفت.



در برخی از مناطق ارتفاع برف به ۶۱ سانتیمتر رسیده است و برودت هوا در کبک کانادا به منهای ۳۸ درجه سلسیوس رسیده که در دو دهه گذشته بی‌سابقه گزارش شده است.



به گزارش بی بی سی فارسی(BBC Persian)، از روز چهارشنبه که طوفان برف در مناطق گسترده‌ای در ایالت‌ها شمال‌شرقی آمریکا آغاز شده تا روز جمعه سوم ژانویه - ۱۳ دی بیش از ۴۰۰۰ هزار پرواز به علت نامساعد بودن شرایط جوی و یخ زدن باند فرودگاهها لغو شده و هزاران مسافر که برای سپری کردن تعطیلات سال نو به شهرهای این مناطق سفر کرده بودند زمین‌گیر شده اند.





شهردار نیویورک تنها دو روز پس از آغاز به کار با چالش روبیدن سریع برف از خیابانها روبرو شد.



در نیویورک، بیل دبلاسیو، شهردار جدید این شهر که از روز نخست سال نو میلادی کار خود را آغاز کرده است، از باز شدن بیشتر خیابانهای اصلی پرجمعیت ترین شهر آمریکا خبر داده اما همچنان از مردم خواسته از سفرهای غیرضروری بپرهیزند و در خانه بمانند.



در شهر بوستون از ایالت ماساچوست، مدارس تعطیل شده اند و در مناطقی از این ایالت با وجود توقف بارش برف، هشدار طغیان آب صادر شده است.



در فلادلفیا یک مامور نمک‌پاشی در خیابانها، هنگام کار کشته شد و در نیویورک زنی که از عارضه آلزایمر رنج می‌برد، بعد از آن‌که نتوانست خانه اش را پیدا کند، یخ زد. آتش نشان ها، حال یک مرد را پس از بیرون کشیدن از آبهای یخ زده یک دریاچه در ایالت میشیگان، بحرانی توصیف کرده اند.



به نوشته رادیو فردا(Radio Farda)، فرماندار ایالت ماساچوست با هشدار نسبت به سرمای بیش از پیش هوا، شرایط آب و هوایی را خطرناک توصیف کرده است. پیش بینی شده است که هوای بوستون به منفی ۲۰ و نیویورک به منفی ۱۶ درجه برسد.





به گزارش صدای آمریکا(VOA)، توفان و سرمای زمستانی مناطق وسیعی از دره می سی سی پی تا سواحل اقیانوس اطلس را دربرگرفته است. بیشترین میزان بارش در شرق آمریکا مربوط به مناطقی از نیوانگلند بود و از جمله در ایالت ماساچوست تا صبح جمعه نزدیک به نیم متر برف بارید.



دمای هوا در بخش وسیعی از مناطق برف پوشیده به ۲۰ درجه سانتیگراد زیر صفر و در شهر برلینگتون ایالت ورمونت، همچون ایالت کبک کانادا دما به پایین تر از ۲۵- درجه رسید. سردترین هوا در شهر ون بورن در ایالت مِین واقع در منتهی الیه شمال شرقی آمریکا، ۴۳ سانتیگراد زیر صفر گزارش شده است.



اندرو کوئومو، فرماندار نیویورک ضمن اعلام وضعیت اضطراری دستور تعطیلی چندین بزرگراه اصلی در منطقه دره هادسن – از شمال تا جنوب ایالت – را از نیمه شب تا ساعت ۵ بامداد جمعه صادر کرد.



گزارش ها از مرکز و شمال آمریکا حاکی است در ایالت های داکوتای شمالی و جنوبی، مینه سوتا، ویسکانسین، آیووا، میشیگان و بخش های شمالی ایالت ایلینوی دمای هوا در حدود ۴۰- سانتیگراد است.



به گزارش یورونیوز(Euronews)، در پی بارش شدید برف و کولاک در مناطق شمال شرقی آمریکا دست کم ده نفر جان باختند.

۱۳۹۲/۱۰/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...