نسخه چاپی

نمایندگان وزیران امور خارجه ایران و اروپا به زودی دیدار می كنند

برابر اعلام «تحت روانچی، معاون وزیر خارجه ایران»؛ عباس عراقچی، معاون امور بین‌المللی و حقوقی وزارت خارجه، و هلگا اشمیت، معاون كاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در آینده نزدیك برای حل مسائل باقی‌مانده هسته‌ای، دیدار می كنند.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مجید تخت روانچی، معاون وزیر امور خارجه ایران، از دیدار دو نماینده ارشد دیپلماتیک جمهوری اسلامی و اروپا در آینده نزدیک، برای حل و فصل مسائل باقی‌مانده از بحث‌های کارشناسی درباره برنامه انرژی هسته‌ای تهران خبر داد.

وی افزود: یکی دو مورد مسائل باقی‌مانده از بحث‌های کارشناسی میان ایران و شش قدرت جهان (1+5) که دو طرف موفق به حل آنها نشده‌اند، در دیدار نمایندگان ارشد دو طرف حل و فصل می شود.

تخت روانچی تصریح کرد: «دیدار عراقچی و اشمیت در چند روز آینده در یکی از شهرهای اروپایی برگزار می‌شود.»

دیپلمات ایران تصریح کرد، مذاکرات کارشناسی میان ایران و شش قدرت جهان (گروه ۱+۵) تقریبا پایان یافته است.

وی افزود: «تنها یکی دو مطلب باقی مانده که حل آن، به تصمیم سیاسی نیازمند است.»

دور اخیر مذاکرات کارشناسان ایران و پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد، شامل روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آمریکا به علاوه آلمان (گروه ۱+۵) که به منظور تعیین ساز و کار اجرایی توافق‌نامه نوامبر ژنو یا همان برنامه اقدام مشترک آغاز شده بود، سی و یکم دسامبر در ژنو سوئیس پایان یافت.

در توافق هسته‌ای بیست و چهار نوامبر میان ایران و گروه ۱+۵ در ژنو، شش قدرت جهان توافق کردند در ازای اقدام تهران در محدود کردن شش ماهه جنبه‌هایی از فعالیت‌های هسته‌ای ایران، به برخی از تحریم‌های خود علیه جمهوری اسلامی پایان دهند و در این دوره شش ماهه از اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران خودداری کنند.

تخت روانچی در اظهارات اخیر خود همچنین تصریح کرد: هنوز زمان آغاز اجرای توافق ژنو به طور دقیق مشخص نشده است.

وی اعلام کرد: «پس از حل و فصل موارد باقیمانده از بحث‌های کارشناسی توسط عراقچی و اشمیت، زمان دقیق آغاز اجرای گام نخست اعلام و پس از آن نیز اجرای برنامه اقدام مشترک میان دو طرف براساس چارچوب توافق ژنو آغاز می شود.»

۱۳۹۲/۱۰/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...