نسخه چاپی

ضرورت برخورد صحیح با افراد بدحجاب

مسئول كارگروه عفاف و حجاب استان اصفهان گفت: برخورد صحیح و مناسب با افراد بدحجابی كه نیاز به امر به معروف و نهی از منكر دارند نیز از موازین اخلاقی است.

به گزارش نما به نقل از فارس، حجت‌الاسلام حمیدرضا صادق‌زاده لحظاتی پیش در جمع خبرنگاران افزود: دین ما بهترین راه را مشخص کرده و بهترین راه، تذکر لسانی با شیوه اقناع و به شیوه ایجابی است، بنابراین اگر ادعا می‌کنیم که پیرو دین هستیم، باید از همین شیوه پیروی کنیم.

وی وضعیت فعلی حجاب در جامعه را لجام گسیخته دانست و تصریح کرد: افرادی که در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی مختلفی که در اصفهان برگزار می‌شود، حضور می‌یابند و یا از آن بازدید می‌کنند نیز نمونه‌ای از وضعیت حجاب جامعه را دارند، غرفه‌دارانی که در اصفهان حضور می‌یابد، با همان حجاب از فرودگاه تا هتل و خیابان آمده و سپس وارد نمایشگاه می‌شوند، پس نمی‌توان انتظار داشت نمایشگاه به تنهایی وضعیت حجاب افراد جامعه را اصلاح کند.

مسئول کارگروه عفاف و حجاب استان اصفهان با بیان اینکه دین هرگز نمی‌گوید، عیب کسی را به دیگری بگویید، بیان کرد: اگر بزرگ‌نمایی وضعیت حجاب نمایشگاه‌ها با هدف تخریب و یا حذف نمایشگاه صورت گیرد، از نظر دینی صحیح نیست اما اگر عیوب را به خود ما منتقل کنند، بی‌شک درصدد اصلاح آن بر می‌آییم.

وی ادامه داد: نمایشگاه تمامی طرح‌ها و ایده‌های دستگاه‌های مختلف را در خصوص سامان دهی این موضوع با آغوش باز پذیراست و این آمادگی را دارد که بهترین طرح را اجرا کند.

صادق‌زاده با تأکید بر این که بزرگ نمایی عیوب نمایشگاه کار درستی نیست، اذعان کرد: شرکت نمایشگاه‌های استان اصفهان سالانه برنامه‌های فرهنگی- مذهبی زیادی را برگزار می‌کند و متولی برپایی چندین دوره کنگره ملی و بین‌المللی فاطمه شناسی در اصفهان، همایش غدیر، همایش بانوی ولایی، بانوی علوی و نمایشگاه بزرگ قرآن کریم به صورت رایگان بوده و این در حالی است که هیچ شرکت نمایشگاهی در هیچ استان دیگری چنین اقداماتی انجام نمی‌دهد، اما متأسفانه اقدامات فرهنگی شرکت نمایشگاه دیده نشده است.

وی با اشاره به این که بد نیست وضعیت نمایشگاه دیگر استان‌ها را نیز مورد بررسی قرار دهیم، اظهار کرد: ساماندهی موضوع حجاب و عفاف، مسئله‌ای است که یک دستگاه نمی‌تواند آن را به راحتی انجام دهد و از نمایشگاه نیز نباید چنین توقعی داشت. نمی توان در فضای نمایشگاه چماق دست گرفت، رویکرد نمایشگاه نیز همواره رویکرد پند و اندرز و رویکرد اقناع افراد و نه درگیری و تنش بوده است.

مشاور اجتماعی استاندار در خصوص وضعیت حجاب بازدیدکنندگان نیز گفت: ما با رعایت ادب و احترام به بازدیدکننده تذکر می‌دهیم و با آن ها با قاطعیت برخورد می‌کنیم، اما بر برخورد درست و منطقی تأکید داریم. در خصوص غرفه‌داران در صورت اصرار بر گناه حتی ممکن است غرفه آنها را تعطیل کنیم اما برای بازدیدکننده نمی‌توان چنین کاری انجام داد و سعی می‌شود با تذکر لسانی و از طریق اقدامات فرهنگی و اقلام تبلیغاتی آنها را توجیه کنیم.

وی با اعلام اینکه هرگز از قوانین شرعی و دینی کوتاه نمی آییم، تصریح کرد: استاندار، آیت‌الله طباطبایی نژاد امام جمعه اصفهان، آیت‌الله مهدوی و آیت‌الله العظمی مظاهری در جریان اقدامات فرهنگی شرکت هستند و خوشبختانه در این خصوص اعلام رضایت دارند.

صادق‌زاده اضافه کرد: پخش اذان و برپایی مستمر نماز جماعت در فضای نمایشگاه که خوشبختانه با استقبال زیادی روبرو می شود، از جمله موضوعات قابل افتخار نمایشگاه است که در بسیاری از نمایشگاه‌های کشور اجرا نمی‌شود.

۱۳۹۲/۱۰/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...