نسخه چاپی

دولت روحانی برعكس دولت احمدی‌ نژاد است

یك فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: آنها الان متوجه شده‌اند كه شكستی كه از رقبای اصلاح‌طلب خود خورده‌اند چه شكست فاحشی بوده است. دلیل دوم هم این است كه دولتمردان كابینه حسن روحانی در مقابل آنها خیلی حرف نمی‌زنند و ساكت هستند، آنها به اندازه‌ای كه كار می‌كنند حرف نمی‌زنند درست برعكس احمدی‌نژاد و كابینه‌اش.

به گزارش نما، روزنامه اعتماد گفت وگویی با حمید رضا جلایی پور فعال سیاسی اصلاح طلب انجام داده است.

اهم اظهارات وی به شرح زیر است:

*اینکه چرا با صدای بلند به دولت هجمه وارد می‌کنند به دو دلیل است یکی اینکه از ضربه‌ای که در انتخابات 24 خرداد ماه گذشته خوردند تازه به خود آمده‌اند و فهمیده‌اند که چه شده است، به قول معروف آن روزها داغ بودند و درد شکست را احساس نمی‌کردند و تازه احساس درد دارند؛ به همین دلیل هم فریاد جبران سر می‌دهند، چون مساله‌ای که اتفاق افتاده این است که منافع منفعتی آنها ضربه خورده است.

* آنها الان متوجه شده‌اند که شکستی که از رقبای اصلاح‌طلب خود خورده‌اند چه شکست فاحشی بوده است. دلیل دوم هم این است که دولتمردان کابینه حسن روحانی در مقابل آنها خیلی حرف نمی‌زنند و ساکت هستند، آنها به اندازه‌ای که کار می‌کنند حرف نمی‌زنند درست برعکس احمدی‌نژاد و کابینه‌اش.

* به نظرم کار اخیر حسن روحانی خوب بود که اسحاق جهانگیری، معاون اولش را مامور رسیدگی و مبارزه با رانت‌خواری کرد. با این اقدام او شاید معلوم شود همین آقایان تندرو که صدایشان بلند شده است مسئول اصلی بسیاری از مصیبت‌هایی هستند که امروز کشور را گرفتار کرده است.

* بحث من شفاف‌سازی است نه افشاگری که کار افراطی‌های سیاسی بود و همش وعده‌اش را می‌دادند، لازم به افشاگری نیست دولت باید این امور را روشن کند و حتی تاریخ آن را به 8 سال عقب بازگرداند، باید مردم بدانند در 8 سال گذشته چه کسانی وام‌های کلان دریافت کرده‌اند و چقدر آن را پس داده‌اند، باید روشن شود تکلیف پروژهای بزرگ برعهده چه کسانی است. متاسفانه در کشور ما از 100 درصد فعالیت‌های اقتصادی تنها 30 درصد آن مشخص است و بقیه آن پنهان است.

*از جمع حدودا 30 نفره کابینه روحانی تنها دو یا سه وزیر هستند که صحبت می‌کنند و از خودشان دفاع می‌کنند و از معضلات‌شان می‌گویند و از کارهایشان گزارش می‌دهند، شفاف‌سازی یعنی اینکه اموری که برای منافع اقشار گوناگون جامعه انجام می‌شود صورتش در سایت‌های رسمی مشخص باشد مثلا وقتی یک دستگاهی یک میلیارد وام گرفته برای چه پروژه‌ای بوده است و الان پروژه در چه مرحله‌ای است و افق آن پروژه چیست؟ آن وقت است که فرق بین دوغ و دوشاب مشخص می‌شود .

* اصولگرا‌ها یک راه نجات بیشتر ندارند و در این سال‌های گذشته هم هیچ‌وقت به دنبال آن نبوده‌اند و آن هم چیزی نیست جز بازگشت احترام آنها به حاکمیت مردمی و رای مردم. اگر آنها این اصل را رعایت کنند آرای 15 درصدی مردم را می‌توانند به دست بیاورند و این آرای قابل توجهی است، چرا که آرای اصلاح‌طلبان در این وادی حدود 20 درصد است. اما متاسفانه چنین اقدامی از سوی آنها صورت نمی‌گیرد، چرا که از سال 76 تا به امروز به آن بی‌توجه بودند و در عوض آن قدرت‌پرست بوده‌اند و به تندروی‌ها امید بسته‌اند و وقتی تندروهایشان به اصلاح‌طلبان حمله می‌کنند برایشان بشکن می‌زنند، اصولگرایان باید به مردم احترام بگذارند و باید در این اصل جلودار شوند تا این افراطی‌گری‌ها جبران شود.

۱۳۹۲/۱۰/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...