نسخه چاپی

ورلد سوسیالیست ؛

جنبه جدیدی از فقر در انگلیس

پایگاه اینترنتی ورلد سوسیالیست در گزارشی با عنوان " جنبه جدیدی از فقر در انگلیس " به تحلیل این موضوع در انگلیس می‌پردازد .

به گزارش نما، پايگاه اينترنتي ورلد سوسياليست در گزارشي به قلم تام پيرز با عنوان " جنبه جديدي از فقر در انگليس " مي‌نويسد:

موسسه نظارت بر فقر و محروميت هاي اجتماعي جوزف رونتري در گزارش سال 2013 خود به آمارهاي جديدي درباره فقر در انگليس اشاره مي کند و از بحران اجتماعي فزاينده اين کشور پرده بر مي دارد.

آمارهاي سال 2011 و 2012 نشان داد 13 ميليون نفر در انگليس در فقر به سر مي برند و اين در حالي است که گزارش جديد اين موسسه نشان مي دهد اين آمار به مراتب افزايش يافته و اوضاع بدتر شده است.

در اين گزارش آمارهاي کنوني فقر در انگليس " آرامش ظاهري " ناميده شده که عمق واقعي آن پنهان نگه داشته شده است.

در اين گزارش هشدار داده شده است هنوز هم پرداخت ها پايين تر از سطح قيمت ها هستند و فشارهاي فزاينده بر اقشار آسيب پذير همچنان ادامه دارد.

بر اساس اين گزارش ، شمار افرادي که ناگزير به دريافت کمک هاي غذايي هستند بسيار بالا و آمارها تکان دهنده است. بيش از 350 هزار نفر در سال 2012 و 2013 مجبور به دريافت چنين کمک هايي بوده اند.

اين موسسه در ادامه گزارش خود به بررسي آثار فقر در خانواده هاي انگليس مي پردازد و مي نويسد درآمدها در همه سطوح طي دو سال گذشته کاهش داشته است و در اين ميان طبقه کارگر جزء آسيب پذير ترين گروه بوده اند. حدود 20 درصد اين گروه در حال حاضر در فقر به سر مي برند که اين بالاترين آمار طي 30 سال گذشته است.

کاهش سطح درآمد طبقه کارگر به روشني تاثير قابل توجهي بر آمار فقر داشته است و اين در حالي است که بهاي مواد غذايي نيز حتي سريع تر از نرخ تورم طي دهه گذشته افزايش داشته است.

افزايش قيمت کالاهاي مصرفي تنها يکي از دلايل افزايش فقر در انگليس محسوب مي شود. بين سال هاي 2002 و 2012 ، شاخص بهاي مصرفي (CPI) انگليس 29 درصد افزايش داشته است.
با اين حال در اين گزارش به افزايش بهاي مسکن و اجاره خانه ها اشاره نشده است اما به موضوع آمار فزاينده بيکاري جوانان و افزايش شمار قشر افراد کم درآمد پرداخته شده است. بر اساس اين گزارش ، نرخ بيکاري براي جوانان بين سال هاي 2007 و 2012 هفت درصد افزايش داشته است و در اين دوره زماني ، شمار افراد بيکار 18 تا 25 ساله حدود 290 هزار نفر افزايش نشان مي دهد.

۱۳۹۲/۱۰/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...