نسخه چاپی

علي لاريجاني:

هنرمندان‌با توسل‌به اسلام،آثار فاخر عرضه كنند

رئیس مجلس شورای اسلامی آخر هفته اولین هفته اردیبهشت‌ماه را كه مقارن با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) شده بود، در حوزه انتخابیه خود یعنی شهر قم گذارند و در مراسم عزاداری بیوت مراجع عظام تقلید و برخی اماكن مذهبی دیگر حضور یافت.

به گزارش خانه ملت، علی لاریجانی صبح و پیش از ظهر روزچهارشنبه (۶اردیبهشت‌ماه) در مراسم عزاداری آیات نوری همدانی، مکارم شیرازی، شبیری زنجانی، جعفر سبحانی و دفتر رهبر معظم انقلاب در قم حضور یافت و همدوش سایر عزاداران به عزاداری پرداخت.

رئیس مجلس شورای اسلامی پس از اقامه نماز ظهر در بیت خویش عصر روز چهارشنبه نیز در مراسم عزاداری بیت حضرات آیات موسوی اردبیلی حاضر شد.

وی پس از عزاداری در بیوت مراجع عظام تقلید راهی مرقد مطهر حرم حضرت فاطمه معصومه(س) شد و لحظاتی را در جوار مرقد آن حضرت به زیارت پرداخت.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی صبح روز پنجشنبه (۷اردیبشهت ماه) در مراسم عزاداری بیوت آیات علوی گرگانی و مسعودی خمینی در شهر قم حضور پیدا کرد و به عزاداری پرداخت.

لاریجانی عصر روز پنج‌شنبه به طور جداگانه با شهردار و اعضای شورای شهر قم و همچنین مدیران و مسئولان پارک فناوری شهر قم دیدار و گفت‌وگو کرد.



جبران عقب‌ماندگی قم نیازمند گامهای بلند است

رئیس قوه مقننه در دیدار با شهردار و اعضای شورای شهر قم با ابراز خرسندی از فعالیت‌های انجام شده از سوی شهرداری قم گفت: کارهایی که برای قم انجام شده قابل تحلیل است و ثمرات آن به مردم قم و همه ملت ایران که زائر این شهر مقدس هستند بر می‌گردد.

وی با بیان اینکه زمینه رشد در کار شهرداری دیده می‌شود، تصریح کرد: شکل کار در قم ایجاب می‌کند که گام‌های بلندی برای عمران و توسعه این شهر برداشته شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: میران فرسودگی و عقب ماندگی شهری در قم آنقدر زیاد است که شما با گام‌های کوچک نمی‌توانید این مشکلات را برطرف کنید، بنابراین برای اینکه از میزان رشد جمعیت این شهر به لحاظ مهاجرپذیر بودن آن عقب نمانید باید گام‌های بلندتری حتی در سطح ملی بردارید.

لاریجانی با اشاره به عمق عقب ماندگی در برخی مناطق محروم از جمله نیروگاه اظهار داشت: برخی مناطق شهری از جمله نیروگاه از نظر امکانات شهری، بهداشتی و فرهنگی دچار کاستی‌هایی است و با بقیه مناطق شهری تفاوت دارد و باید این مشکلات را با روش‌های منطقی برطرف کرد.

وی اضافه کرد: من با مسئولان ستاد اجرایی دفتر مقام معظم رهبری که سرمایه‌گذاری خوبی برای محرومیت‌زدایی از مناطق مختلف کشور انجام می‌دهند صحبت کردم که در بخشی از طرح‌ها مشارکت کنند.

وی با اشاره به اختصاص بودجه ویژه‌ای برای انجام فعالیت‌های قرآنی، بر لزوم استفاده بخشی از این بودجه برای توسعه فعالیت‌های قرآنی در مناطق محروم قم تاکید کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی مشارکت خیرین مدرسه‌ساز در احداث مدارس را تجربه مفیدی برای کشور دانست و خواستار ترغیب خیرین به احداث کتابخانه‌های عمومی شد.

نماینده مردم قم در خانه ملت به وضعیت خاص هوای استان قم به ویژه در ماه‌های گرم سال اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه در تابستان بادهایی که از سمت غرب به شرق می‌وزد گردوغبار زیادی به دنبال دارد، باید اطراف قم در بخش غربی به صورت انبوه درختکاری شود تا جلوی گردوغبار گرفته شود.

لاریجانی گفت: هر چقدر که در این زمینه سرمایه گذاری بیشتری انجام شود به نفع مردم خواهد بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان از تلاش‌های شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر قدردانی و بر لزوم تعامل بیشتر با نهادهای مختلف برای پیشبرد امور شهری تاکید کرد.

هنرمندان با بهره جویی از تفکر اسلامی، آثار فاخر هنری عرضه کنند

وی درادامه برنامه‌های خود از مجتمع فرهنگی نور واقع در منطقه نیروگاه قم بازدیدی داشت و همزمان با ایام سالروز شهادت حضرت فاطمه(س)برای تماشای تئاتر بانوی بی نشان به سالن آمفی تئاتر این مجتمع رفت.

لاریجانی در حاشیه تماشای تئاتر بانوی بی نشان، از مراکز فرهنگی و هنری کشور خواست تا با حمایت از اینگونه آثار، زمینه ساز جوشش تفکراتی از این دست برای تولید آثار ماندگار شوند.

وی ضمن تجلیل از هنرمندان و دست اندرکاران برگزاری این نمایش، خاطر نشان کرد: هر فیض و برکتی که بر مسلمانان می بارد، از ثمرات بانوی گرانقدر جهان اسلام است، کسانی که پیروان واقعی اهل بیت هستند بدرستی به ریسمان آنها چنگ زده‌اند.

نماینده مردم قم در مجلس افزود: باید آفرین گفت به شما هنرمندان و بانیان اجرای نمایش بانوی بی نشان که بدرستی و صدق، این کار هنری را عرضه کردید.

لاریجانی در ادامه گفت: همانطور که مردم قم در انقلاب پیشرو بودند، شما نیز باید در تاسیس هنر دینی در شرایط فعلی پیشرو باشید.

وی با بیان اینکه این اثر نشان داد که شما از ذهن فعالی برخوردارید و این مایه افتخار ماست، افزود: احساس می کنم شما جرقه‌های امید بسیار فروزانی را در عرصه هنر زده‌اید و باعث روشنایی دلها شده‌اید.

در این مراسم، حجت الاسلام علی بنایی نماینده قم در مجلس، وحید فرجی، رییس حوزه هنری قم و حجت الاسلام محمود نجاریان زاده، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی قم، رییس مجلس را همراهی می کردند.

نمایش بانوی بی نشان، کاری از گروه تئاتر آیین است که به همت حوزه هنری استان قم و به مناسبت ایام فاطمیه از یکم تا هشتم اردیبهشت ۱۳۹۱، در مجتمع فرهنگی هنری نور به روی صحنه رفته است.

حضور در مراسم عزاداریبیت آیت الله صافی گلپایگانی وبزرگداشت آیت الله فاصل لنکرانی و هیئت خادم الرضا از دیگر برنامه‌های رئیس مجلس در شب پنجشنبه بود.

رئیس پس از حضور در آخرین برنامه خود شهر مقدس قم را به مقصد پایتخت ترک کرد.

۱۳۹۱/۲/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...