نسخه چاپی

سناریوی‌جدید دولت برای مهار آلودگی‌هوا

پس از افزایش آلودگی هوا در كلانشهرهای كشور، معاون اجرایی رئیس جمهور ماموریت توسعه خودروهای برقی و هیبریدی را به ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت واگذار كرد.

به گزارش نما به نقل از مهر، حسین شريعتمداري معاون اجرايي رئیس جمهور در نشست با رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور خواستار توسعه ناوگان خودروهای برقی و هیبریدی در کشور شد.

در این نشست مشترک مقرر شد، با توجه به افزايش آلودگي هواي تهران و كلانشهرها و نقش وسايل نقليه در آلودگي‌هاي زيست محيطي، ستاد سوخت موضوع بكارگيري خودروهاي برقي و هيبريدي در ناوگان حمل و نقل كشور را در دستور کار قرار دهد.

معاون رئیس جمهور در این نشست خواستار تدوین آيين نامه حمايت از به كارگيري خودروهاي برقي و هيبريدي در دستور كار ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت قرار گرفته و پس از جمع بندي در كميته فني ستاد سوخت برای سير مراحل تصويب به دولت ارائه شود.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید در جلسه ويژه ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور با تاكيد بر اهميت ويژه سلامت شهروندان و موضوع آلودگي هوا، از ستاد سوخت خواست تا راهكارهاي كوتاه مدت و مختلف اصلاح وضعيت مصرف سوخت و كاهش آلايندگي هوا را تدوين و به دولت ارائه کند.

بر اساس این مصوبات پیشین دولت به وزارت نفت، مقرر شده بود: بنزین و گازوئیل 70 درصد و LPG و CNG حدود 25 درصد سهم در سبد سوخت خودروها داشته باشند.

علاوه بر این برای سوخت‌های پاک، الکتریکی و هیبرید هم در سبد سوخت خودروهای سهمی تعیین شده بود که با گذشت سه سال از ابلاغ این مصوبه تاکنون هیبرید و برق هیچ سهمی برای خود در سبد سوخت خودروها دست و پا نکرده‌اند.

۱۳۹۲/۱۰/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...