نسخه چاپی

جزئیات ذخیره‌سازی كالاهای اساسی

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان تهران گفت: كالاهای اساسی مورد نیاز مردم به میزان كافی در سطح استان ذخیره سازی شده است.

به گزارش نما به نقل از فارس،یداله صادقی با بیان اینکه هیچگونه نگرانی نداریم ، افزود : مواد اولیه و هم کالای تولید شده به اندازه نیاز مصرفی در انبارها و شبکه توزیع موجود است و در شبکه بازار هم کالاهای اساسی در حد کفایت وجود دارد.

وی گفت : اقلامی چون روغن نباتی ، قند و شکر ، برنج ، گندم و آرد و نان در انبارهای دولتی به اندازه کافی ذخیره سازی شده است. صادقی به تنظیم بازار اشاره کرد و افزود : متناسب با افزایش تقاضا برای این نوع کالاها از ذخایر و موجودی ها استفاده می شود و کانال های توزیع افزایش می یابد.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان تهران افزود: علاوه بر نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا و جشنواره های فروش ، کالاهای مورد نیاز از طریق فروشگاه های زنجیره ای ، تعاونی های کارمندی و کارگری همچنین سازمان میادین میوه و تره بار بزرگ و با تخفیف ویژه عرضه خواهد شد. همزمان چتر نظارتی بر واحدهای تولیدی و توزیعی با هدف شناسایی عوامل مختل کننده بازار گسترش می یابد.

صادقی از تنظیم بازار به عنوان روندی دائمی یاد کرد و افزود : البته در ایام پایان سال و مناسبت های خاص این موضوع تشدید می شود تا مشکلی در روند توزیع کالا در بازار ایجاد نشود.

وی درباره تنظیم بازار میوه و مرکبات پایان سال گفت: ضمن هماهنگی با تولید کنندگان سیب در استان تهران و تولیدکنندگان پرتقال در استان مازندران درباره ذخیره سازی مقادیری میوه و مرکبات برای کمک به تعادل بازار در پایان سال تفاهم شده است.

صادقی با بیان اینکه همچنان در حال برنامه ریزی برای روان سازی و تنظیم بازار ایام پایان سال هستیم ، افزود : هدف ما حفظ شرایط بازار از لحاظ کمی در حدود سال های گذشته و ارتقای کیفیت است.

وی درباره سبد کالایی هم گفت : کارمندان ، کارگران ، نیروهای مسلح ، دانشجویان متاهل ، افراد زیرپوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی جامعه هدف سبد کالایی هستند.

صادقی افزود : شبکه توزیع سبد کالایی و اعتبارات لازم مشخص شده است و منتظر ابلاغ برای توزیع هستیم. صادقی تعرفه سیب را 4 درصد اعلام کرد و گفت: باتوجه به احتمال کمبود سیب نسبت به تقاضا در بازار ، دولت میزان تعرفه واردات سیب را از اول بهمن تا پایان اردیبهشت سال اینده 4 درصد تعیین کرده است.

۱۳۹۲/۱۰/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...