نسخه چاپی

برج های فناوری برای جلوگیری از خروج نخبگان

رییس دانشگاه صنعتی شریف، برخی اقدامات جدید این دانشگاه به منظور جذب و نگاهداری نیروهای جوان نخبه در كشور و جلوگیری از خروج آنها را تشریح كرد و گفت: به همین منظور راه اندازی برج های فناوری و مركز فناوری های پیشرفته دانشگاه در دستور كار است.

به گزارش نما؛ رضا روستا آزاد اظهار داشت: مهمترین رویکرد ما این است که شرایط مناسبی برای فعالیت جوانان با استعداد در یک فضای کارآمدی مرز دانش فراهم کنیم و این امر جز از مسیر شرکت های دانش بنیان محقق نمی شود. وی با بیان اینکه اگر زمینه فعالیت تخصصی دانشجویان و دانش آموختگان فراهم باشد دلیلی برای خروج آنها از کشور وجود ندارد، گفت: به عنوان مثال در پروژه ماهواره دانشگاه صنعتی شریف، ۱۵۰ نفر از بهترین نیروهای جوان و متخصص کشور جذب شده و کار می کنند که بسیاری از آنها پذیرش همراه با بورس تحصیلی از معتبرترین دانشگاه های دنیا دریافت کرده بودند اما بخاطر فعالیت در پروژه ماهواره در کشور ماندند.
روستا آزاد خاطرنشان کرد: تعداد ۱۰ نفر از نیروهای جوانی که در پروژه ماهواره صنعتی شریف مشغول به کار شده اند الان مدرک دکتری خود را هم گرفته اند و به عنوان عضو هیات علمی مشغول به کار هستند درحالیکه اگر این پروژه نبود شاید تعداد قابل توجهی از آنها روانه خارج می شدند.
مرکز فناوری های پیشرفته دانشگاه صنعتی شریف هفته آینده افتتاح می شود
رئیس دانشگاه صنعتی شریف از افتتاح مرکز فناوری های پیشرفته این دانشگاه در هفته آینده خبر داد و گفت: با راه اندازی این مرکز، زمینه فعالیت های کاربردی و تخصصی دانشجویان، دانش آموختگان و استادان دانشگاه بیش از پیش فراهم خواهد شد. به گفته وی این مرکز در تمامی حوزه های تخصصی فنی و مهندسی همچون فناوری اطلاعات، برق، الکترونیک و مواد فعالیت خواهد داشت.
روستا آزاد، راه اندازی یک مینی پارک فناوری در دانشگاه صنعتی شریف را نیز در راستای جذب دانشجویان و دانش آموختگان فعال و نخبه برشمرد و گفت: این مینی پارک در ضلع شمالی دانشگاه احداث شده و هم اکنون حدود ۲۵۰ نفر در آن مشغول هستند.
چندین برج فناوری در دانشگاه صنعتی شریف راه اندازی می شود
وی از برنامه ریزی دانشگاه صنعتی شریف به منظور ایجاد چند برج فناوری تخصصی در این دانشگاه خبر داد و اظهار داشت: این برج ها یک مدل برای فعالیت استادان، دانشجویان و دانش آموختگان برای کمک به رفع نیازهای اقتصادی و تقویت اقتصاد کشور محسوب می شوند. روستا آزاد یادآور شد: با راه اندازی این برج های فناوری، استادان قبلی دانشگاه صنعتی شریف به این مراکز منتقل می شوند و استادان جوان تر جایگزین آنها در دانشگاه خواهند شد.
دانشگاه صنعتی شریف از معتبرترین دانشگاه های فنی و مهندسی ایران به شمار می آید که حدود ۱۱ هزار دانشجو در ۱۳ دانشکده آن مشغول به تحصیل هستند.

۱۳۹۲/۱۰/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...