نسخه چاپی

ایران نمونه موفق مردمسالاری

سناتور پیر فردیناندو كازینی رئیس كمیسیون سیاست خارجی سنای ایتالیا كه در راس یك هیات پارلمانی این كشور به جمهوری اسلامی ایران سفر كرده است محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه كشورمان دیدار و گفتگو كرد.

به گزارش نما؛ سناتور پیر فردیناندو کازینی ، رئیس کمیسیون سیاست خارجی سنای ایتالیا که در راس یک هیات پارلمانی این کشور به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده است محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار روابط دوجانبه ،تحولات منطقه و مسائل بین المللی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار تماسهای پارلمانی و دیدارهای بین مقامات دو کشور ایران و ایتالیا را کمک کننده و سازنده خواند و بر توسعه مناسبات فیمابین با توجه به تمایل طرف ایتالیائی تاکید کرد.
محمد جواد ظریف با اشاره به روند روبه افزایش بی ثباتی در منطقه خاورمیانه تاکید کرد: ما اعتقاد داریم که این منطقه نیازمند مدلهای بومی مردمسالاری است و اقدامات وبرخوردهای افراطی به نتیجه نخواهد رسید.
وزیر امور خارجه کشورمان، جمهوری اسلامی ایران را یک نمونه موفق مردمسالاری دانست که پس از پیروزی انقلاب اسلامی دولتهائی با گرایشات مختلف سرکار آمده اند.
وی اضافه کرد: این امر نشان دهنده توانائی جمهوری اسلامی ایران است که در منطقه نیز منعکس شده و ایران می تواند نقش مهمی را در منطقه ایفا کند.
ظریف تاکید کرد: در چند سال گذشته برنامه ریزیهائی برای حذف نقش ایران انجام شد که دیدگاه غلطی بود.
وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به وجود افراط گرائی و تروریسم در سوریه تصریح کرد: افراط گرائی همه را تهدید می کند و کسی نمی تواند ادعا کند که این امر فقط مشکل منطقه است.
وی تاکید کرد اگر همکاری نباشد افراط گرائی به سایر کشورهای منطقه نیز سرایت خواهد نمود وشاهد غلبه افراطیون در این کشورها خواهیم بود .
محمد جواد ظریف مواضع ایتالیا در مخالفت با اقدام نظامی علیه سوریه را حکیمانه خواند و افزود: اگر این اقدام اتفاق افتاده بود ،آتشی در منطقه شعله ور می شد که غیر قابل مهار بود .
وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به جدیت جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته ای تاکید کرد: ملت ایران طرفدار تعامل است اما با توجه به بدبینی ملت ایران به حسن نیت غرب ، باید تلاش شود تا اعتماد ملت ایران حاصل شود .
پیر فردیناندو کازینی نیز در این دیدار با اشاره به نقش پارلمانهای دو کشور گسترش و توسعه مناسبات ، ابراز امیدواری کردروابط دوکشور در همه ابعاد گسترش یابد.
پیر فردیناندو کازینی با اشاره به تحولات خاورمیانه تاکید کرد: کشور بزرگ و پرنفوذی مانند ایران می تواند نقش مهمی در سطح منطقه ایفا کند.
وی همچنین لزوم همکاری ایران و ایتالیا در خصوص مسائل مختلف منطقه ای را خاطر نشان کرد.



۱۳۹۲/۱۰/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...