نسخه چاپی

از خط و نشان خاتمی تا هشدار زیباكلام

حسن روحانی در تیررس انتقادات اصلاح‌طلبان قرار گرفته و با توجه به شواهد و قرائن بدست آمده، این گروه سیاسی تنها تا انتخابات مجلس دهم با دولت مدارا خواهد كرد.

به گزارش نما؛ به نقل از سایت افکار، پس از آنکه شادی‌های انتخاب حسن روحانی جای خود را به واقع بینی پس از انتخابات داد و نیز بعد از آنکه اصلاح طلبان علی رغم حمایت خود در انتخابات عملاً سهم چندانی از کابینه یازدهم نیافتند دور از انتظار هم نبود که روزی بالاخره صدایشان بلند شود و دولت تدبیر و امید باید از این پس در کنار مخالفت‌ها و انتقادات برخی از اصولگرایان انتقادات تند و تیز اصلاح طلبان را هم به جان بخرد.
موضوع برای دولت حسن روحانی زمانی خطرناک می‌شود که به یاد بیاوریم اصلاح طلبان در طی چند سال گذشته چه خیمه سنگینی بر فضای رسانه‌ای کشور زده‌اند و چنانچه بخواهد موضوعی را سیاه و یا سفید جلوه دهند احدی جلودارشان نیست.
مخالفت آنان با دولت گذشته چنان بود که در برخی موارد حتی رسانه‌های اصولگرا هم در پازل رسانه‌های اصلاح طلب بازی کرده و عرصه را بر دولت احمدی‌نژاد تنگ می‌کردند هرچند دولت دهم نیز خود از ایراداتی ساختاری و تشکیلاتی متاثر بود اما نباید فراموش کرد هجمه تبلیغاتی رسانه‌های اصلاح طلب چگونه توانست احمدی‌نژاد را به سرعت از جایگاه یک رئیس جمهور محبوب پایین بیاورد.
اینک حسن روحانی در تیر رس انتقادات اصلاح طلبان قرار گرفته و با توجه به شواهد و قرائن بدست آمده این گروه سیاسی تنها تا انتخابات مجلس دهم با دولت مدارا خواهند کرد و پس از آن نشان می‌دهند که هرگز دلشان با دولت روحانی یار نبوده و تنها از ترس روی کارآمدن سعید جلیلی و باقر قالیباف مجبور شدند یک چند صباحی پیراهن بنفش به تن کنند.
محمدرضا خاتمی دبیر کل حزب منحله مشارکت درباره دولت روحانی و موضع اصلاح طلبان می‌گوید: «باید فعلا وضعیت دولت را درک کنیم، اما این به معنای پذیرش برخورد با مشارکت نیست».
در عین حال پیش از این نیز برخی از اصلاح طلبان نسبت به اظهارات 9 دی حسن روحانی واکنش نشان دادند و از جمله صادق زیبا کلام در اینباره نوشت: «حضرتعالی ناگریزانه و ناگزیر می‌بایست محض خالی نبودن عریضه هم که شده نظری اظهار کنید»
گفته می‌شود دلخوری اصلاح طلبان از اظهارات روحانی تا جایی است که برخی از رسانه‌های اصلاح طلب سخنان رییس جمهور را با سانسور به چاپ رساندند.
البته پیش از این نیز تعدادی از اعضای دفتر محمدرضا عارف در صفحه‌های فیس بوک خود بخش‌هایی از سخنان حسن روحانی درباره حوادث 18 تیر 78 را منتشر کردند.
با این اوصاف بعید نیست چنانچه موضوع رفع حصر و اجازه فعالیت احزاب منحله مشارکت و مجاهدین توسط دولت حل و فصل نشود اصلاح طلبان مخالفت‌های خود را نسبت به عملکرد دولت روحانی در سطحی وسیع‌تر به نمایش بگذارند.

۱۳۹۲/۱۰/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...