نسخه چاپی

پدرشهیدروشن؛

پسرم غرور استكبار را شكست

عکس خبري -پسرم غرور استکبار را شکست

پدرشهید احمدی‌روشن ‌گفت: ما بعد از شهادت مصطفی، نه تنها او را از دست ندادیم بلكه هزاران و شاید میلیون‌ها مصطفی به دست آوردیم.

به گزارش نما؛ به مناسبت دومین سالگرد شهادت دانشمند بسیجی شهید «مصطفی احمدی‌روشن» پوستر و آهنگ «عهدی روشن» که توسط دوستان شهید احمدی‌روشن تولید شده است، شب گذشته طی مراسمی در منزل شهید احمدی‌روشن به خانواده این شهید تقدیم شد.
پدر شهید احمدی‌روشن در این دیدار ضمن قدردانی از هنرمندان و نویسندگان در راستای ترویج فرهنگ شهادت، اظهار داشت: شاعران، عکاسان، مستند سازان و تمام اقشاری که به نوعی تلاش می‌کنند قدمی در راستای معرفی شهدا به جامعه بردارند از جنس مصطفی هستند؛ این عزیزان افسران جبهه فرهنگی علیه دشمنان مکار و قسم خورده ایران اسلامی به شمار می‌روند.
وی ادامه داد: ما بعد از شهادت مصطفی، نه تنها او را از دست ندادیم بلکه هزاران و شاید میلیون‌ها مصطفی به دست آوردیم؛ هنرمندان هم در این عرصه زینب‌وار رسالت خود را انجام می‌دهند، این فعالیت‌ها سبب می‌شود که ما در راستای اشاعه فرهنگ شهدا احساس کنیم تنها نیستیم؛ چرا که وقتی دست‌ها به هم داده می‌شود، کار عمیق و تأثیرگذاری ارائه خواهد شد.
احمد‌ی‌روشن یادآور شد: ما شهادت مصطفی را باور داریم؛ یکی از دلایلی سبب چنین باوری شده است، این بوده که اگر در دوره‌ای برای رشد فکری، جسمی و روحی مصطفی قدمی برداشتیم، به لطف خداوند تبارک و تعالی این زحمات سبب سرافرازی کشورمان بوده است؛ بدین معنا که با تکیه بر لطف خداوند در صنعت هسته‌ای طوری پیشرفت کردیم که امروز می‌توانیم در مقابل استکبار جهانی با دست پُر و افتخار پشت میز مذاکره بنشینیم.
وی افزود: در اینجا می‌خواهم به افق فکری مصطفی بپردازم که وقتی 7 ـ 8 سال گذشته از او پرسیده می‌شد، چرا باید دنبال این صنعت می‌روید، او پاسخ می‌داد: «باید در مقابل استکبار با دست پُر صحبت کنیم؛ اگر دشمن احساس کند که ما نمی‌توانیم این صنعت را به حد برسانیم، بر ما تسلط پیدا می‌کند»؛ افق فکری مصطفی بعد از سال‌ها امروز به نتیجه نشست.
پدر شهید «مصطفی احمدی‌روشن» بیان داشت: تمام مردم باید به این نتیجه برسند که نباید برای شهید گریه کرد، باید راه او را ادامه داد و باید افق فکری شهدا برای ما ارزشمند باشد. نباید شهدا را به خاک بسپاریم بلکه باید آنها در قلب‌مان باشند؛ کارهای هنری نیز می‌تواند در این راستا کمک بسزایی کند.
مادر شهید احمدی‌روشن در ادامه این دیدار ضمن تقدیر از هنرمندان خاطرنشان کرد: دشمن هنوز هم نسبت به مصطفی کینه دارد؛ او حتی با کشتن مصطفی هم آرام نگرفت؛ چون راه مصطفی راهی بود که دشمن را هراسان می‌کرد؛ اگر چه جسم مصطفی در کنار ما نیست که کاری انجام دهد اما راهش باید پایدار بماند.
وی خطاب به هنرمندان گفت: شما در بیان هدف مصطفی کار بزرگی انجام دادید؛ گاهی به دوستان مصطفی می‌گویم که در جمع شما که 5 ـ 6 نفر بودید، یکی از شما شیشه غرور استکبار را شکست و رفت؛ اکنون شما باید همین راه را ادامه بدهید؛ امیدوارم آنهایی که کاری انجام می‌دهند تا راه شهدا را نشان دهند، عاقبت بخیر شوند.
در ادامه این دیدار صمیمانه همسر شهید احمدی‌روشن اظهار داشت: به نوبه خود از دست‌اندرکاران تولید آثار هنری تشکر می‌کنم. کار در عرصه شعر، موسیقی، فیلم و دیگر کارهای هنری برای نشان دادن حق، کار جهادی است؛ اکثر مردم علاقه‌مند به حوزه فیلم و موسیقی هستند؛ این کار هنری قدمی است بزرگ و با ارزش برای ملت و برای پسرمان علیرضا هم جالب خواهد بود.

۱۳۹۲/۱۰/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...