نسخه چاپی

مخالفت ریاض با حضور تهران در بازجویی ماجد

الماجد كه یك شهروند سوری معرفی شده بود زمانی كه از بیمارستان مقاصد بیروت با یك دستگاه آمبولانس و سه نیروی امداد گر صلیب سرخ در حال انتقال به منطقه البقاع برای ادامه درمان بود در هوشیاری كامل به سر می برد پس در روزهای نخست بازداشتش چه كسی با وی گفت وگو كرده و احتمالا هم مورد بازجویی قرار گرفته است

به گزارش نما؛ به نقل از فارس، روزنامه الاخبار به قلم رضوان مرتضی و با عنوان «ماجد الماجد: وقایع 8 روزه و سوالاتی برای ارتش» نوشت: ماجد الماجد، آن مرد اسرار در وضع مبهمی درگذشت اما آیا واقعا مرد یا کشته شد؟ مقامات ذیربط پاسخ چند سوال را بدهند تا واقعیت آنچه که در هشت روز اخیر در زندگی یکی از سرکرده های تروریست های جهان روی داد مشخص شود.
این روزنامه لبنانی نوشت: خبر صبح روز شنبه این بود « سرکرده گردان های عبدالله عزام بر اثر وخامت حالش درگذشت» مرگ الماجد در پی انتشار اخبار مربوط به بستری شدنش در بیمارستان نظامی مرکزی ، قابل پیش بینی بود پس از هشت روز غوغا بر سر دستگیری وی خبر وفاتش به آرامی منتشر شد و این پایان تروریست خطرناک سعودی بود .
الاخبار نوشت: گفته می شود وی در روزهای اخیر عمرش کاملا بیهوش بوده و وقتی هم برای لحظاتی به هوش می آمد در حالتی از حواس پرتی بود و خون بالا می آورد.
این روزنامه ادامه داد: ماجد الماجد پس از یک هفته بستری در بیمارستان المقاصد بیروت در صورتی که حالش بد بوده چگونه از بیمارستان مرخص شده است گفته می شود الماجد با پذیرش مسئولیت سلامتش و تعهد کتبی از بیمارستان مرخص شده و اگر این گونه باشد چگونه این مرد در هوشیاری کامل به سر می برد و به محضی که اطلاعات ارتش وی را بازداشت می کند به کما رفته است ؟
بر اساس گفته منابع، الماجد که یک شهروند سوری معرفی شده بود زمانی که از بیمارستان مقاصد بیروت با یک دستگاه آمبولانس و سه نیروی امداد گر صلیب سرخ در حال انتقال به منطقه البقاع برای ادامه درمان بود در هوشیاری کامل به سر می برد پس در روزهای نخست بازداشتش چه کسی با وی گفت وگو کرده و احتمالا هم مورد بازجویی قرار گرفته است راز این ماجرا که به مرگ مهم ترین شکار امنیتی سال های اخیر در لبنان منتهی شد، چیست و اگر پنهان کاری ارتش درباره بازداشت چنین تروریست تحت تعقیب خطرناکی با دلیل همراه بود پس دلیل اینکه اکنون ارتش بیانیه ای صادر نمی کند و درباره جزئیات پس از بازداشت الماجد تا زمان مرگش حرفی نمی زند چیست؟ چه افرادی الماجد را در بیمارستان کمک می کردند و چه کسانی وی را به بیمارستان آورده و هزینه درمان وی را پرداختند.
روزنامه الاخبار ادامه داد چرا دستگاه قضایی و همچنین ارتش لبنان تنها به حضور یک پزشک قانونی برای شناسایی جسد ماجد الماجد اکتفا کرد و چرا عربستان و خانواده ماجد الماجد خواستار تشریح جسد وی نشدند این دو سوالی است که طی دو روز گذشته ذهن برخی پزشکان و افرادی را که آشنایی با حوزه پزشکی قانونی دارند مشغول کرده است .
الاخبار ادامه داد: به گفته یکی از پزشکان قانونی در شرایطی که جدال بر سر دلیل مرگ یک فرد وجود دارد و حتی آن فرد به اهمیت ماجد الماجد یک سرکرده تروریست‌ها نیست کمیته ای پزشکی مرکب از چند پزشک قانونی تشکیل می شود تا اشتباه احتمالی پزشک اول را جبران کند و همه چیز شفاف و روشن مشخص شود.
الاخبار نوشت پاسخ دولت لبنان به مقامات ایرانی از جمله به محمود علوی وزیر اطلاعات ایران چیست چرا که ایرانی ها هم درباره مرگ الماجد ابراز تردید کرده و خواستار کالبد شکافی جسد وی و تحقیق درباره علت مرگش بودند.
الاخبار نوشت: این سوالات برای متهم کردن ارتش و فرماندهی آن مبنی بر دخالت در مرگ الماجد نیست اما جایگاه ماجد الماجد ما را وادار به طرح این سوالات می کند بخصوص که بر اساس اطلاعات، وی قبلا یک افسر ارتش سعودی بوده قبل از اینکه آن را ترک کند و یا وی را آزاد کرده تا به القاعده ملحق شود به همین دلیل عربستان پس از انتشار خبر دستگیری الماجد فورا خواستار تحویل وی برای محاکمه شد و به طور جدی با درخواست ایران برای مشارکت در بازجویی از وی مخالفت کرد.
الاخبار در پایان آورد: همه این سوالات بار سنگینی را بر دوش ارتش لبنان نهاده است که باید پاسخگوی آنها باشد از سوی دیگر علی عواض العسیری سفیر عربستان در لبنان خبر داد که خانواده ماجد الماجد از وزارت خارجه عربستان خواسته اند که جسد وی را بازگردانند و عربستان نیز خواستار کالبد شکافی جسد وی نشده و به دنبال هماهنگی با مقامات ذیربط لبنانی برای انتقال جسد به عربستان است.

۱۳۹۲/۱۰/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...