نسخه چاپی

متنی كه حاتمی‌كیا درباره فیلم‌ جدیدش نوشت

عکس خبري -متني که حاتمي‌کيا درباره فيلم‌ جديدش نوشت

در حالی كه این‌روزها به جهت طی شدن مراحل اداری و قرار داد سلخت پروژه سینمایی «چمران» اطلاعات زیادی از این پروزه در دسترس نیست اما به نظر می‌رسد حاتمی‌كیا قصد دارد در هفدمین فیلم بلند سینمایی خود مقطعی دو روزه را از زندگی شهید چمران روایت كند.

به گزارش نما به نقل از سينماپرس، سال گذشته بود که خبرهای متعددی در خصوص ساخت فیلم سینمایی شهید چمران توسط ابراهیم حاتمی‌کیا و به تهیه‌کنندگی محمد پیرهادی شده شد که در نهایت با صدور پروانه ساخت این پروژه مقدمات ساخت هفدمین فیلم بلند سینمایی حاتمی‌کیا رسما آغاز شد اما پس از مدتی با اعلام کناره‌‌گیری پیرهادی از سمت تهیه‌کنندگی شایعات زیادی در خصوص توقف ساخت این فیلم منتشر شد که در نهایت تهیه‌کنندگی کار به مهدی کریمی که پیش از این در ورا هنر با حاتمی‌کیا «آژانس شیشه‌ای» را کار کرده بود سپرده شد.

اواخر سال گذشته بود که پژمان لشگری‌پور در بی خبری این پروژه خبر از حمایت مالی فارابی در ساخت چمران داد و این فیلم را به عنوان یکی از مهمترین تولیدات سینمایی سال 91 فارابی معرفی کرد اما از آن زمان تاکنون نیز این پروژه در نوعی بی‌خبری به سر می‌برد که بخشی از آن به دلیل حساسیت‌های همیشگی حاتمی‎‌کیا است و بخش دیگر نیز به نظر می‌رسد مربوط به مراحل اداری کار است که باید بین فارابی و سازندگان «چمران» طی شود.

اما براساس آخرین اطلاعات، حاتمی‌کیا این روزها فارغ از تمامی بحث‌های اداری تمام تمرکز خود را برای اتمام نگارش فیلمنامه کار صرف کرده است که تا چندی دیگر شاهد آغاز پیش تولید کار خواهیم بود.

اما به تازگی سایت فیلم سینمایی «چمران» نیز در فضای مجازی راه‌اندازی شده که شامل صحنه‌هایی از بازدید حاتمی‌کیا از لوکیشن‌های مورد نظر خود در غرب است و همچنین یک خلاصه داستان کوتاه نیز از این پروژه بر روی سایت فیلم قرار گرفته است.

براساس این گزارش، در این خلاصه که به قلم خود حاتمی‌کیا نوشته شده، آمده است:


یا لطیف


چمرانی که ما دوست داریم ؛


چمرانی است مسلمان. ایرانی. مدافع اسلام و از عاشقان امام.


چمرانی که مرد اضداد است. مردی چند بُعدی. مرد چهارفصل. عارفِ عملگرا. انقلابی ِ درونگرا. چریکِ رئوف و روشنفکر ِ مردمی.


چمرانی که ژنرال نیست. رئیس نیست. مقامش جز با شهادت نشان نمی گیرد.


شهیدی که صاحب سلوک است و این شهیدان می میرند قبل از آنکه میرانده شوند.


چمرانی که متعلق به همه نسل ها و سلیقه هاست و همه فارغ از سن و جنس و مقام می توانند از اتوبانش بگذرند.


چمرانی که یک گزاره است. یک نشانه و یک آدرس?

همچنین در توضیح تصویری که قرار است از شهید چمران ارائه شود در این سایت آمده است:با این آرزو سراغ دو روز و دو شب از زندگی چمران رفتیم. از روز بیست و پنجم تا بیست و هفتم مرداد هزار و سیصد و پنجاه هشت. یعنی هشت ماه از پیروزی انقلاب گذشته است. این دو روز نام چمران را بر زبان مردم آشنا کرد.

فیلم «شهید چمران» طبق خبرهای منتشر شده دربرگیرنده حضور این قهرمان دفاع مقدس در نبرد پاوه است. قصه فیلم نیز 48 ساعت از این نبرد را روایت خواهد کرد. به دلیل سنگینی هزینه ساخت چنین فیلمی حاتمی‌کیا و پیرهادی برای ساخت آن منتظر همراهی نهادهای مرتبط با این موضوع هستند.

۱۳۹۱/۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...