نسخه چاپی

بذرپاش:

با خزانه خالی منابع سبد كالا از كجا تامین می‌شود؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: كسانی كه به اشتباه اعلام كردند خزانه خالی است چگونه با این خزانه خالی در حال توزیع سبد كالایی رایگان هستند؟

به گزارش نما، مهرداد بذرپاش، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در جمع اعضای شورای مرکزی مجمع دانش آموختگان دانشگاه صنعتی شریف اظهار داشت: اینکه باید به بخشی از اقشار جامعه کمک‌های مستقیم شود امری بسیار پسندیده است و از طرفی باید با هدفمندکردن یارانه های پرداختی مانند سوخت، نان، انرژی و... به هر فرد هر میزان که از این منابع مصرف می کند یارانه پرداخت شود.

وی افزود: باید تلاش کنیم تا مسیر حرکت های بعدی هدفمندی یارانه ها را بادقت نظر بیشتری طی کنیم.

نماینده مردم تهران افزود : اینکه ما بخشی از یارانه را به صورت مستقیم به مردم بدهیم کار درستی است و بدین صورت است که خود فرد میزان مصرف خود را با این یارانه تنظیم می کند.

بذرپاش افزود: این کار نه تنها عوام فریبی نیست بلکه کار بسیار نخبه پسندی است؛ البته اگر از نخبه تعریف درستی کنیم چرا که در جامعه عده ای دچار مریضی خودنخبه بینی هستند و خود را از مردم بالاتر می دانند؛ منظور من نخبگان واقعی جامعه اند.

وی یادآور شد: شاید این پرسش پیش می آید اگر این پرداخت مستقیم عوام فریبی است پس سبد کالا چیست؟ آیا این عوام فریبی نیست؟ اگر این پرداخت یارانه مستقیم کمیته امدادی اداره کردن جامعه است، پس سبد کالا چگونه اداره کردن جامعه است؟

نماینده مردم تهران افزود: اینها جملاتی است که بسیاری از مدعیان حقوق مردم مرتب تکرار کردند.

بذرپاش اضافه کرد :سوال بعدی اینست که ما از ابتدا می گفتیم خزانه خالی نیست ولی دوستان که می گفتند خزانه خالی است و به رئیس جمهور هم اطلاعات غلط داده بودند حال چگونه با خزانه خالی در حال دادن سبد کالا هستند که اگر اعدادی را که مسئولین اعلام کرده اند را مبنا قرار دهیم تا پایان سال اعتبار لازم برای سبد کالا حدود ۳۶۰۰میلیار تومان می‌باشد که این مقدار برای توزیع ۳ مرحله سبدکالایی کافی است.

وی در پایان تأکید کرد: اگر هزینه ۳۶۰۰میلیاردی سبد کالا از بودجه عمومی دولت است که مصارف آن تا پایان سال معلوم است و اگر از محل یارانه ها است که باید شفاف کنیم که قرار است یارانه قطع شود یاخیر؛ اگر از محل شرکت ملی نفت است باید معلوم کنیم با کدام مجوز این کار صورت گرفته است که قطعا دیوان محاسبات باید در این خصوص پیگیری لازم را داشته باشد.

۱۳۹۲/۱۰/۱۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...