نسخه چاپی

ماجرای آوارگی و درماندگی مادری در پایتخت!

ماجرای آوارگی و درماندگی مادری به همراه نوزاد و پسر 2 ساله‌اش در پایتخت

به گزارش نما به نقل از روزنامه جوان، خانواده‌اي به دليل گرفتاري مالي سرپناه خود را از دست داده‌اند و پدر خانواده در حبس است و مادر به همراه نوزاد چند روزه‌ و پسر دو ساله‌اش در داخل مسجدي با كمترين امكانات و خدمات رفاهي چشم به آينده دوخته است تا شايد مسئولي از سازمانی يا دستگاه متولي دست ياري به سوي آنان دراز كند.

سرگذشت این خانواده که به همراه دو فرزند خود آواره کوچه وخیابان شده‌اند به گونه ای است که دستگاه‌های متولی در این شرایط بد آب‌وهوایی تاکنون هیچ اقدامی برای این خانواده سرگردان انجام نداده‌اند. حجت‌الاسلام علي خوش‌چشم، مسئول فرهنگي مسجد وليعصر(عج) درباره وضعيت اين خانواده گفت: چند هفته پيش خانمي به همراه يك نوزاد و پسر دوساله‌اش به مسجد مراجعه و درخواست كرد تا به او سرپناهي موقت براي در امان ماندن از سرما بدهيم.

اين زن كه بسيار غمگين و ناراحت بود، علت درماندگي و آوارگي خانواده‌اش را پرداخت نكردن اقساط خانه و تصاحب و پلمب منزل توسط يكي از بانك‌ها عنوان كرد: به دليل گرفتاري و نداشتن شغل درست و حسابي همسرم نتوانستيم اقساط خانه را بدهيم و پس از آن خانه توسط مأموران به دليل بدهي بالا پلمب شد و ما آواره كوچه و خيابان شديم. وي در ادامه گفت: چند روزي را به همراه شوهر و پسر دوساله‌ام و در حالي كه پا به ماه بودم در پارك در چادر سر كرديم تا اينكه سر و كله مأموران نيروي انتظامي و شهرداري پيدا شد.

چند بار به ما تذكر دادند و از آنجايي كه ما سرپناهي نداشتيم، شوهرم با مأموران بگو مگو كرد و توسط آنان بازداشت شد و من ماندم و نوزاد و فرزند خردسالم. نمي‌دانستم چه بكنم تا اينكه به بهزيستي مراجعه كردم، تا راه چاره و سرپناهي پيدا كنم ولي مسئولان بهزيستي اعلام كردند كه براي اسكان، فرزندانم را از من جدا مي‌كنند. تصور جدايي فرزندانم بسيار سخت و طاقت‌فرسا بود، به خصوص جدايي از نوزادم. البته بايد بگويم، مسئولان شهرداري آن ناحيه تلاش كردند تا كاري برايم انجام دهند كه از همراهي آنان تشكر مي‌كنم. با تاريك شدن هوا مانده بودم، كجا بروم. به سوي مسجد رفتم و داستان بدبختی خودم را براي مسئولان مسجد بازگو كردم. آنان هم تصميم گرفتند مرا به همراه فرزندانم در گوشه مسجد پناه دهند.

به گفته مسئول فرهنگي اين مسجد، چند هفته‌اي است اين خانواده در مهد مسجد كه مخصوص نگهداري كودكان در زمان برگزاري نماز است، ساكن شده‌‌اند و برخي از خواهران بسيجي مسجد سعي مي‌كنند تا به هر طريقي شده به اين خانواده كمك كنند و از غذا دادن گرفته تا حمام كردن بچه‌ها را عهده‌دار شده‌اند. از آنجايي كه اين مكان مسجد، امكانات رفاهي و خدمات زيادی ندارد. زندگي و حضور آنان با سختي‌هاي بسياري همراه شده است.

وي در ادامه افزود: يكي از اهالي مسجد كه گويا در سازمان بهزيستي است از طريق همسرش از ماجراي اين خانواده باخبر شده و وعده داده است تا هر كاري كه از دستش بر مي‌آيد، براي كمك به اين خانواده انجام دهد. وي گفت: براي رسيدگي و پيگيري امور اين خانواده شخصاً به بهزيستي مراجعه كردم، متأسفانه كاري نتوانستم انجام دهم و اميدوارم مسئولان كه كاري از دستشان بر مي‌آيد براي مشكل‌گشايي اين خانواده دريغ نكنند. آدرس محل سكونت اين خانواده در دفتر روزنامه موجود است تا اگر مسئولان تصمیم گرفتند كمكي بكنند در اختیار آنان قرار گیرد.

۱۳۹۲/۱۰/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...