نسخه چاپی

قیمت نفت افزایش یافت

قیمت نفت روز دوشنبه دربازار معاملات لندن افزایش یافت بطوری كه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت با 56 سنت و نفت برنت دریای شمال با 92 سنت افزایش به فروش رسیدند.

به گزارش نما ، ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: نفت شاخص بازار بورس نیویورک یعنی ˈوست تگزاس اینترمدیتˈ برای تحویل درماه فوریه (بهمن/اسفند) با 56 سنت افزایش به 97 دلار و 52 سنت درهربشکه رسید و نفت برنت دریای شمال نیز برای تحویل درماه فوریه با 92 سنت افزایش 107 دلار و 81 سنت در هر بشکه در بازار بورس لندن معامله شد.

بر اساس این گزارش، قیمت نفت روز دوشنبه بعد از کاهش های شدید هفته گذشته با افزایش جزئی همراه بود؛اما احتمال کاهش قیمت ها به دلیل کاهش تقاضا و بازگشت لیبی به تولید عادی وجود دارد.

قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت روز جمعه یک دلار و 48 سنت کاهش یافت که کاهش قیمت این نوع نفت را در هفته گذشته در نهایت به 6 دلار رساند.

ˈکلی توئهˈ، کارشناس بازار در موسسه ˈآی جی مارکتسˈ گفت: همه در مورد بهبود وضعیت بازار نفت در سال جاری صحبت می کنند؛ اما اگر به ارقام در آمریکا یا چین نگاهی بیاندازیم، می بینیم تقاضای آنها به تدریج کاهش می یابد.

وی افزود: همه کشورهای تولیدکننده به دنبال افزایش تولید خود هستند اما تقاضا ثابت است.

نگاهی اجمالی بر جدیدترین گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا در مورد ذخیره هفتگی نفت آمریکا می تواند باعث افزایش قیمت شود؛ بعد از آنکه ذخیره نفت خام بازرگانی با کاهش هفتصد میلیون بشکه ای به 360 میلیون و 600 هزار بشکه رسید.

اما این آمار همچنین از افزایش تولید ذخایری مانند بنزین خبر داد که نشان می دهد تقاضای کلی انرژی به اندازه کاهش ذخایر نفتی قوی نیست. همچنین کاهش ها درحالی روی داده که لیبی تولید نفت را افزایش می دهد.

یک سخنگوی شرکت ملی نفت لیبی هفته گذشته گفت که میدان نفتیˈالشرارهˈ این کشور با ظرفیت تولید روزی 330 هزار بشکه نفت بزودی فعالیت خود را از سر می گیرد بعد از اینکه معترضان توافق کردند به اعتصاب و اشغال این میدان پایان دهند.

در همین حال به گفته یک مقام شرکت نفت شمال، شبه نظامیان در عراق یک خط لوله مهم را در شمال این کشور روز پنج شنبه آتش زدند که باعث توقف انتقال نفت از این خط لوله شد. این خط لوله در حال تعمیر است.

۱۳۹۲/۱۰/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...