نسخه چاپی

«با كاهش نرخ ارز موافقیم»

رئیس كل بانك مركزی گفت‌: برنامه ما نظارت بیشتر بر بازار ارز به منظور كنترل بیشتر نوسان ارزی است؛ نوسان نرخ ارز كنترل شده است و تمایلی به سمت كاهش دارد كه با این موضوع به صورت منطقی موافقیم.«در ماه های گذشته، نوسان در بازار ارز، بسیار ناچیز بوده است.»

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سیف، در حاشیه «همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت»، در جمع خبرنگاران، در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه بانک مرکزی برای جبران عوارض ناشی از کاهش 60 درصدی ارزش پول ملی، چه برنامه ای دارد؟ گفت: آنچه اهمیت دارد، حفظ ثبات اقتصادی و جلوگیری از ورود شوک های تخریب کننده است.

رئیس کل بانک مرکزی، نوسان نرخ ارز را کنترل شده خواند و گفت‌: علائمی در اقتصاد کشور دریافت می کنیم که نشان دهنده ثبات مناسب اقتصادی است؛ به طوری که نرخ ارز، به سمت کاهش تمایل دارد و بانک مرکزی با این قضیه به صورت منطقی موافق است.

وی گفت: ‌امیدواریم در آینده با مشاهده علائم رشد اقتصادی در کشور، بتوانیم تقویت پول ملی و افزایش قدرت آن را شاهد باشیم.

سیف درباره تاثیر مذاکرات ژنو بر مبادلات ارزی، گفت: ‌از بیستم ژانویه به بعد، این توافق عملیاتی می شود، از این رو گشایش‌ ها پس از این زمان خواهد بود.

رئیس کل بانک مرکزی درباره کنترل بازار ارز گفت: برنامه ما، نظارت بیشتر بر بازار ارز به منظور کنترل بیشتر نوسان ارزی است؛ گرچه در ماه های گذشته، نوسان در بازار ارز، بسیار ناچیز بوده است.

۱۳۹۲/۱۰/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...