نسخه چاپی

خنثی‌سازی ۵ بمب در شمال سینا

سخنگوی ارتش مصر اعلام كرد كه نظامیان این كشور همزمان با بازداشت ۲۴ مظنون در شمال شبه جزیره سینا، موفق شدند یك مخزن مواد منفجره را منهدم و ۴ بسته بمب‌گذاری شده دیگر را خنثی‌ كنند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، سخنگوی ارتش مصر اعلام کرد که نظامیان این کشور همزمان با بازداشت ۲۴ مظنون در شمال شبه جزیره سینا، موفق شدند یک مخزن مواد منفجره را منهدم و ۴ بسته بمب‌گذاری شده دیگر را خنثی‌ کنند.

به گزارش «تحریرنیوز»؛‌ سخنگوی ارتش مصر اعلام کرد نیروهای نظامی، امنیتی و پلیس این کشور امروز نیز عملیات خود در پیگرد عناصر مسلح و ایجاد ثبات در شمال شبه جزیره سینا در محدوده شهرهای العریش،‌ شیخ زوید و بئر العبد را ادامه دادند که در نتیجه آن توانستند علاوه بر کشف یک مخزن بزرگ مواد منفجره حاوی 10 بسته ماده نیتروگیلیسرین به وزن کلی 500 کیلوگرم، یک ساک حاوی 30 چاشنی انفجاری را نیز در منطقه نصرانیه در شیخ زوید کشف و ضبط کنند.

همچنین 4 بسته بمب‌گذاری شده در مسیر جاده بین المللی این منطقه در 2 کیلومتری شهر شیه زوید را کشف و خنثی شد.

نیروهای امنیتی همچنین توانستند 24 فرد مظنون به عضویت و فعالیت در گروه‌های تکفیری تروریستی را دستگیر کرده و فرایند بازجویی از آن‌ها را اغاز کنند. در این بین 2 متهم دیگر که دارای دو دستگاه کنترل انفجار از راه دور بودند نیز بازداشت شدند.

نیروهای ارتش و پلیس مصر در ادامه عملیات امروز خود در شمال شبه جزیره سینا توانستند با کشف 5 خودرو و 2 موتورسیکلت فاقد پلاک که از سوی عناصر تروریست استفاده می شد،‌ آن‌ها را به آتش کشیده و منهدم کنند.

طبق این گزارش در دو شهر العریش و شیخ بوزید نیز نیروهای امنتی توانستند 34 مخفی‌گاه مورد استفاده تروریست‌ها در زمان حمله به نیروهای پلیس این کشور را کشف شد.

لازم به ذکر است که همزمان با نزدیک شدن موعد برگزاری همه‌پرسی قانون اساسی جدید مصر در چهارشنبه آینده، گستره ناآرامی‌های امنیتی در این کشور بیش از پیش افزایش یافته است.

در بسیاری از موارد، نیروهای امنیتی مصر انگشت اتهام خود را به سمت هواداران و اعضای جماعت اخوان‌المسلمین نشانه رفته و آن‌ها را عامل اصلی خشونت‌ها و اقدامات تروریستی و ضد امنیتی در مصر می‌دانند.

۱۳۹۲/۱۰/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...