نسخه چاپی

استقرار تانك‌های پیشرفته آمریكا در كره جنوبی

یك منبع ارتش كره جنوبی روز سه شنبه اعلام كرد ارتش آمریكا گردانهای پیاده نظام مكانیزه مشتمل بر تانك های جنگی پیشرفته خود را در كره جنوبی مستقر خواهد كرد.

به گزارش نما - واحد مرکزی خبر نوشت:

بر اساس این گزارش، استقرار این تانک های پیشرفته به منظور افزایش توان دفاعی کره جنوبی در شبه جزیره کره و به عنوان بخشی از عملیات استقرار نظامیان آمریکایی به صورت چرخشی در خاک کره جنوبی انجام خواهد شد.
این منبع در حالی که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرداین گردان های مسلح به تانک های جنگی از نوع M1A2 و همچنین خودروهای زرهی مخصوص پیاده نظام از نوع M2A3 روز پنجشنبه راهی پایگاه خود می شوند تا به لشکر پیاده نظام دوم ارتش آمریکا - که در کره جنوبی مستقر هستند - ملحق شوند.
او همچنین گفت حدود 800 نظامی آمریکایی در استان کی یونگی در شمال کره جنوبی مستقر خواهند شد ، استانی که در جنوب منطقه غیر نظامی قرار دارد که دو کره را از یکدیگر جدا می کند.
بر اساس این گزارش، این نظامیان به مدت نه ماه و به عنوان بخشی از برنامه تقویت نظامیان آمریکایی در کره جنوبی مستقر خواهند شد.
این مقام همچنین افزود استقرار این تانک های جنگی آمریکایی نشان دهنده تعهد واشنگتن به ایجاد توازن دوباره در منطقه اسیا - اقیانوس آرام در بحبوحه افزایش تنش ها در این منطقه مهم راهبردی است.
این اقدام همچنین در زمانی صورت می گیرد که نظامیان کره جنوبی و آمریکا در حال افزایش هشیاری خود در مقابل بی ثباتی احتمالی سیاسی در کره شمالی در پی اعدام جانگ سونگ - تائک شوهر عمه کیم جونگ اون رهبر این کشور هستند.
به گزارش خبرگزاری یونهاپ از سئول، ماه سپتامبر گذشته اسکادران شناسایی ارتش آمریکا پس از انجام مأموریت های خود در عراق با بالگردهایی جنگی خود ، به اردوگاه هومفریز در پیونگ تائک - جنوب سئول - بازگشت .
در ماه آوریل سال 2013، گردان شیمیایی ارتش آمریکا نه سال پس از خروج از شبه جزیره کره در سال 2003، بار دیگر در اردوگاه استنلی در شمال سئول مستقر شد .
حدود 28 هزار و 500 نظامی آمریکایی در حال حاضر به منظور کمک به جلوگیری از تهاجم احتمالی از سوی کره شمالی در کره جنوبی مستقر هستند.

۱۳۹۲/۱۰/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...