نسخه چاپی

تهرانی ها مرگ خود را جلو می اندازند!

عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت : هر سال مرگ بیش از دو هزار و 700 نفر از ساكنان تهران به علت آلودگی هوا جلو می افتد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت : هر سال مرگ بیش از دو هزار و 700 نفر از ساکنان تهران به علت آلودگی هوا جلو می افتد.

«رسول خضری» افزود : این افراد دارای بیماری های زمینه ای همچون مشکلات قلبی - ریوی هستند و زندگی آنها به تلنگری همچون آلودگی هوا وابسته است تا برای همیشه با زندگی خداحافظی کنند.

وی گفت : زمانیکه آلودگی هوا در کلان شهرهایی همچون تهران بیشتر می شود، آمار مرگ و میرها نیز افزایش می یابد و مردم همچنان منتظر اجرای مدیریتی جدید بر آلودگی هوای کلان شهرها هستند.

خضری ادامه داد: شاید آلودگی هوا عامل مستقیم اکثر مرگ و میرها نباشد، اما عامل غیر مستقیم و تشدید کننده بیماری های زمینه ای به شمار می رود.

وی گفت: هر چند مقاومت جسمی بسیاری از افراد با بالا رفتن سن آنها بیشتر می شود، اما همیشه یک عده نیز در جامعه به سر می برند که از نظر سلامت جسمی آسیب پذیر هستند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، کودکان دبستانی و زیر سن دبستان، زنان باردار، بیماران دارای حساسیت و آلرژی، بیماران دارای بیماری های زمینه ای از جمله بیماران قلبی و همچنین سالخوردگان را از جمله افراد آسیب پذیر در مقابل آلودگی هوا بر شمرد.

خضری ضمن اشاره به قانون جامع آلودگی هوا و تصریح اینکه این قانون به اصلاح و بازنگری نیاز دارد، افزود: با راهکارهای علمی می توان به آلودگی هوا در کلان شهر ها فائق آمد.

۱۳۹۲/۱۰/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...