نسخه چاپی

دخالت آشكار آل سعود در حوزه حاكمیتی ایران

هيئت دولت عربستان در اقدامي گستاخانه و ضدايراني همبستگي اش را با دولت امارات در خصوص آنچه كه حاكميت امارات بر جزاير سه گانه ايراني ناميد، اعلام كرد.
در جلسه هيئت دولت عربستان كه به رياست ملك عبدالله بن عبدالعزيز، پادشاه عربستان در رياض برگزار شد، بر مفاد بيانيه پاياني سي و نهمين نشست فوق العاده وزيران خارجه كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس مبني بر اعلام همبستگي با دولت امارات در خصوص جزاير سه گانه تأكيد شد.
به گزارش روزنامه دارالخليج چاپ امارات، بعد از پايان اين نشست عبدالعزيز بن محيي الدين خوجه، وزير فرهنگ و اطلاع رساني عربستان در سخناني گفت كه هيئت دولت تجاوز بر حق حاكميت يكي از كشورهاي عضو شورا و دخالت در امور داخلي آن را تجاوز و دخالت در امور كليه كشورهاي عضو مي داند و معتقد است كه تقويت روابط ميان كشورهاي منطقه بايد براساس اصل احترام متقابل به حاكميت كشورها و عدم دخالت در امور داخلي آن باشد.
به گزارش سايت اينترنتي النشره، در همين راستا عبدالله المعلمي، نماينده عربستان در شوراي امنيت سازمان ملل در سخناني در جلسه اين شورا بر حمايت كشورش از تلاش هاي امارات براي حل مسئله جزاير سه گانه از طريق گفت وگوها و يا بررسي مسئله در دادگاه لاهه، تأكيد كرد.
گفتني است، دخالت دولتمردان آل سعود در حوزه حاكميتي جمهوري اسلامي در حالي برجسته سازي مي شود كه اين رژيم با نقض آشكار قوانين ا نساني و بين المللي آشكارا نسبت به سركوب مردم بحرين از طريق استقرار تانك ها و نظاميان مبادرت ورزيده و با تجهيز گروهك هاي تروريستي در سوريه و عراق در امور ديگر كشورها دخالت مي كند. حمايت مالي از فرقه هاي تندرو وهابي براي كشتار شيعيان در پاكستان و افغانستان نيز از سوي اين رژيم مورد تاييد است.

۱۳۹۱/۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...