نسخه چاپی

خاطره وزیر ورزش از خبر فوت تختی

وزیر ورزش و جوانان با برشمردن ویژگی‌های بارز جهان پهلوان تختی گفت: تكریم تختی تكریم سجایای اخلاقی است.

به گزارش نما محمود گودرزی ظهر امروز در آئین چهل و ششمین سالروز درگذشت جهان پهلوان تختی که با حضور جمعی از ورزشکاران، پیشکسوتان عرصه ورزش کشور و مسئولان کشوری و لشکری برگزار شد، ویژگی‌های بارز پهلوان تختی را مورد اشاره قرار داد.

وزیر ورزش و جوانان گفت: خدا را شاکرم که امروز در خدمت عزیزانی هستم که مشتاقان اخلاق، جوانمردی و تکریم‌کنندگان اسوه‌های حسنه هستند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این آیین به جهت تکریم اخلاق، انسانیت، معنویت، پاکدامنی، پاکدستی و پاک چشمی برگزار شده است.

گودرزی با تاکید بر اینکه تختی یکی از اسوه‌هایی است که در کشور ما جاودان خواهد بود، عنوان کرد: تکریم از تختی تکریم از سجایای اخلاقی است. تکریم از بزرگ منشی و دست‌گیری از فقرا است.

وزیر ورزش و جوانان گفت: خاطرم هست سال 64 محصل بودم. زمانی که خبر فوت تختی را شنیدم با اینکه در سنی نبودم که درک درستی از مسائل این چنینی داشته باشم به قدری ناراحت شدم که آن روز، برای من بسیار سخت گذشت.

وی در ادامه افزود: تاثیری که منش تختی بر آحاد مردم ایران داشت تاثیر شگرفی بود و هنوز که می‌بینیم تداوم دارد.

گودرزی با تاکید بر اینکه نیکی هیچ موقع محو نمی‌شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم که جوانان ما با تاسی از رفتار، منش و اخلاق تختی به‌عنوان یک نمونه و شاخص تختی را در نظر داشته باشند و اگر به‌دنبال نام نیک و جاودانه شدن هستند به این اسوه‌ها تاسی کنند.

وزیر ورزش و جوانان در پایان تصریح کرد: آرزو می‌کنم افرادی همچون تختی زیاد شوند و به این سمت برویم که ورزش ما مشهور و مملو از ویژگی‌های پهلوانی شود و در سایر رشته‌های ورزشی هم همانند تختی بروز و ظهور کنند.

۱۳۹۲/۱۰/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...